Ik heb net gaatjes laten schieten en wil ik vanavond (de eerste keer) sterilon er op druppelen maar moet dat met de oorbel er in of zonder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13.6K

Het beste antwoord

Gewoon de oorbellen een week of 6 laten zitten, rondom het gaatje waar de oorbel zit wat druppels Sterilon doen en je hoofd wat scheef houden. Zo komt de Sterilon bij het oorbelgaatje en door je oorlel vast te houden en de oorbel iets te draaien, komt de Sterilon in het gaatje.
De oorbel moet ook gedraaid worden om vastgroeien te voorkomen.
Dit doe je na het opstaan en voor het slapen gaan. Met een wattenschijfje met Sterilon maak je de omgeving ook even wat schoon.
Na ca. 6 weken kun je de oorbellen eruit halen en elke dag schoonmaken met een beetje Sterilon.
Doe dit ook met een watje of wattenschijfje en niet door de oorbelsteken in de dop te duwen. Als je de oorbel in de dop duwt is de Sterilon niet meer steriel.
Dat latere schoonmaken moet je echt ook doen want het gaatje komt anders snel vol te zitten met zeepresten en huidsmeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en hier heb ik zeker heel wat aan! en ik hoop dat het niet gaat ontsteken of wat dan ook maar heel erg bedankt!

Andere antwoorden (5)

Als je je zwelknopjes net vandaag hebt laten schieten, moet je ze nog een paar weken laten zitten.

Druppelen gaat derhalve mét de oorbel in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik net gaatjes had... (een paar jaar terug)
moet ik altijd druppelen met sterilon en dan draaien met de oorbel zodat de sterilon goed in het gaatje kwam... (prikt trouwens wel een beetje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorbellen er in laten en regelmatig een keertje mee draaien, dan blijven de knopjes loszitten.
Wel zorgen dat je schone vingers hebt!
13 jaar geleden
Gewoon in laten zitten elke dat druppelen en 6 weken laten zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt geadviseerd om de oorbellen dagelijks te behandelen met de druppels sterilon waarbij de oorbel gedraaid moet worden zodat de oorbel niet vastgroeit in het wondje.
De oorbellen moeten zes weken in het oor blijven zitten en mogen gedurende die tijd niet vervangen worden. Dus je oorbelletjes erin laten zitten.

Succes!!