Hoe was/verzorg je het best je haar?

Meer de vraag van: moet je op je hoofdhuid krabben of met je vingertoppen masseren? Welke shampoo is goed? Ik gebruik nu Mildeen met provitamine b5. Daarvan krijg ik geen korsten op mijn hoofd. Die krijg ik wel van bijv. Weleda Rozemarijnshampoo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Waar is de tijd gebleven dat er in elk gezin, 1 stuk zeep en 1 fles shampoo in de douche stond.
Voor iedereen hetzelfde en geloof me we liepen echt niet voor joker met een slecht verzorgde haarbos, de kapsels zijn uit de tijd maar de verzorging van het haar was prima.

als antwoord op je vraag, was je haar door je hoofdhuid te masseren, zeker niet krabben, waarom zou je gaan krabben als je geen jeuk hebt.

Was je haar niet te vaak 2 maal per week is voldoende, verder gewoon uitspoelen met lauw water is genoeg.

Kies een shampoo die je prettig vind, het probleem is dat er zoveel soorten zijn, kies een milde shampoo eventueel een babyshampoo, die zijn niet irriterend voor je huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de shampoo er het best in masseren, best niet elke dag met shampoo wassen want dat is slecht voor je haar, je krijgt er droog haar van. Als je toch elke dag wilt wassen kan je best de shampoo wat verdunnen (water bij de shampoo doen).

Ik zelf gebruik shampoo van schwarzkopf dat is er hele goede!
Maar als je bv. krullen hebt kan je best shampoo kopen die geschikt is voor krullen (staat meestal wel op de fles)
bij schwarzkopf heb je ook shampoo voor krullen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Was je haar niet met heet water, daar drogen je haar en vooral je haarpunten van uit.

2. Maak je haar eerst door en door nat voor je de shampoo erover verdeelt. De shampoos van vandaag zijn heel effectief, dus kan je er matig mee omspringen. Bovendien maakt teveel shampoo het haar niet schoner.

3. Wrijf de shampoo een beetje schuimend tussen je handen zodat hij makkelijker te verdelen is.

4. Breng de shampoo aan rondom je hoofd en masseer de hoofdhuid zachtjes. Zo voorkom je activering van de talgklieren. Het haar rond je gezicht en in je nek is vaak het meest aan een wasbeurt toe, dus was deze plaatsen goed.

5. Heb je lang haar ? Vouw het dan niet dubbel tegen je achterhoofd om ook eens stevig over de punten te wrijven! Je haarpunten zijn vaak poreus en niet bestand tegen deze hardhandige aanpak…

6. Het uitspoelen duurt - als het goed is - langer dan het wassen zelf. Gebruik veel lauw water bij het spoelen. Als er shampooresten in je haar achterblijven, is het zwaarder en dus lastiger in model te brengen. Bovendien wordt het dan sneller vuil omdat stofdeeltjes makkelijker in je haar blijven kleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door vaak met je handen aan je haren te zitten worden ze vettig.