Zal ik mijn potje dag- en potje nachtcrème weggooien of kan ik het nog gebruiken?

Ik heb een glazen potje dagcrème en ik heb een glazen potje nachtcrème. Meestal als ik het gebruik heb ik mijn handen (en gezicht) van tevoren gewassen en zijn mijn handen schoon. Maar ik heb het ook een paar keer gebruikt met niet helemaal schone handen. De kans is groot dat er dus veel bacteriën in de potjes zit. In het vervolg ga ik weer crème gebruiken uit tubes, zodat ik er niet meer met mijn vingers in moet, maar dat terzijde. Kan ik mijn crème nog gebruiken of kan ik het beter weggooien nu er wrs. een hoop bacteriën inzitten? Het was geen dure crème, dus weggooien vind ik niet echt een probleem. Maar als het nog te gebruiken is dan doe ik dat natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd zo'n plastic spateltje om de creme uit zo'n potje te halen.

Het beste antwoord

Gewoon blijven gebruiken. Jouw huid is helemaal niet zo gevoelig voor bacteriën, en bovendien zit in die cremes meestal wel een substantie die er voor zorgt dat bacteriën zich er niet in thuis voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk even hoe lang hij geldig is, dat staat op het potje.. Als je hem nog niet zo lang gebruikt kun je het door blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zoveel potjes crème moet je er een beetje uithalen met je vinger. Geen probleem hoor. Lekker opmaken.