Hoe krijg ik mijn tong weer helemaal rood?

Mijn tong is al sinds ik een jaar of 10 was een beetje verkleurd. Hiermee bedoel ik de bovenkant en er zitten een beetje gele vlekken op. Ondanks dat ik mijn tanden en tong 2 maal daags poets?
Ik denk dat het door de cola komt dus hier ben ik al mee gestopt maar het is nog steeds niet weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.1K

Het beste antwoord

Analyse van de tong is een onderdeel van Traditionele Chinese Medicijnen en van Accupunctuur. Die zien aan de hand van structuur, kleur en slijmvorming wat er eventueel aan de hand is.

De tong is een van de zaken die veranderen wanneer er een onbalans in het lichaam is.
Kijk eens op deze site, maar zolang je geen medici bent, moet je niet te snel conclusies trekken.
http://www.hps-online.com/ntongue.htm

Mijn schoonmoeder had ook altijd al een zwarte tong. Maar de huisarts kon er niets mee. Zelf is ze nooit naar TCM geweest, maar ik weet dat ze daar wel meer kunnen doen.

Ik zeg niet dat je niet naar de huisarts moet gaan. Integendeel, juist. Dit is voor het geval dat de huisarts niets kan ontdekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ik jou was, zal ik er mee naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is idd een goed idee om er mee naar de huisarts te gaan. Het kan namelijk een bacteriele infectie of een ontsteking zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had ik eerder ook. De truc is om gezonder te eten, dan gaat je tong er veel beter uitzien. Stoppen met chips, pizza's koekjes, snoep, frisdrank en dergelijke... Eet en drink de dingen waar je lichaam echt op gebouwd is. Zoals groente, fruit, noten, vlees, vis, en dergelijke..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed advies +1
Ik zou juist meer gaan snoepen. En dan wel lolly's en van die mierzoete frisdrank die hun kleur afgeven op je tong.
Hierbij kun je kiezen uit verschillende kleuren, waaronder rood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cavi: dat niet, maar 't is wel grappig.. :)