Dit modische artikel heeft een uitwasbaar effect, wat houd dit in ?

Via een online winkel heb ik een broek besteld in de kleur paprika/rood waar een kaartje aanhangt met de volgende info ;

Dit artikel is op een speciale manier behandeld, hierdoor is ieder artikel verschillend en heeft een uniek karakter.

Dit modische artikel heeft een uitwasbaar effect. Bij iedere wasbeurt wordt dit effect iets minder.

Dit artikel kan afgeven (ook na wassen) op licht gekleurde materialen zoals meubelen en ondergoed.

Heb net even gegoogled maar kan er niets over vinden dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit soort kleding, heb hier namelijk nog nooit van gehoord. Wat moet je je voorstellen bij een "uitwasbaar effect" dat bij iedere wasbeurt iets minder word ? Betekend dit dat de kleur er uiteindelijk helemaal uitgaat ? Kan me er niet zoveel bij voorstellen, je koopt een broek toch ook om de kleur en niet om na 2 wasbeurten weg te werpen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef de link eens?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.wehkamp.nl/damesmode/broeken/broeken/miss-etam-regulier-broek/C21_1AE_1AE_319404/

Het beste antwoord

Na je gegeven link: ze bedoelen gewoon dat het rood afgeeft op meubelen en ondergoed ook nadat je het gewassen hebt. Verder zal het dus ook tijdens het wassen nog een hele poos rood afgeven. De kleur zal er niet helemaal uitgaan (wit worden) maar houdt er rekening mee dat je vlekken krijgt op stoffen meubelen en dat de broek afgeeft op andere (lichtere) kleding in de was.

Vooral die meubelen kan een probleem worden als je wat hebt gezweet en je gaat op een stoffen kussentje zitten ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zat weer eens te moeilijk te denken dankzij de "prachtige" omschrijving. Zal de broek apart wassen op de handwas stand en maar geen witte lingerie eronder dragen. Mijn meubels zijn allemaal donker dus dat word geen probleem. Ik snap nu in ieder geval dat ze bedoelen dat de kleur tijdelijk afgeeft en dit na verloop van tijd zal verminderen. Bedankt voor het meedenken ;)

Andere antwoorden (1)

Blijkbaar zit er in de kleur van de broek een bepaald visueel effect, wat op den duur zal verdwijnen. De kleur rood zal ook wel wat vervagen nadat de broek vaak gewassen is en/of veel in zonlicht is geweest, dat is algemeen zo bij rood. Maar de mededeling betreft het effect. Om te kunnen vertellen wat dat dan precies is zou een afbeelding kunnen helpen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.wehkamp.nl/damesmode/broeken/broeken/miss-etam-regulier-broek/C21_1AE_1AE_319404/ Dit is de broek waar het om gaat.