Wat zijn de top vijf dingen die je op moet letten bij een eerste indruk?

Er zijn veel kleine dingen die we beoordelen, zowel bewust en onbewust, als we iemand ontmoeten voor de eerste keer. Sommige zoek naar eerlijke ogen of een stevige handdruk. Anderen zeggen hygiëne is een grote, vooral een slechte mondhygiëne, zoals slechte adem of gele tanden. Natuurlijk, het gebruik van een elektrische tandenborstel, zoals Oral-B Pulsonic om oppervlak vlekken te verwijderen. Is slechts een van de manieren waarop je snel kunt het verbeteren van je eerste indruk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Nummer 1 Ogen..die zeggen vaak al genoeg
Nummer 2 Hygiene..Iemand met een verzorgt uiterlijk is prettig om naar te kijken.
Nummer 3 Humor..een saai dor persoon is helemaal niet boeiend..
Nummer 4 De persoon moet niet te gesloten zijn..
Nummer 5 En er moet een klik zijn.. als die er niet is.. en dat merk je heel snel dan valt nummer 1, 2, 3 en 4 weer gelijk weg en is het over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*verzorgD

Andere antwoorden (4)

1. je gevoel (verteld vaak erg veel van wat achter de maskers zit)
2. kleding (verteld o.a. in welke groep/ hoek/levenshouding de persoon zich thuis voelt)
3. woorden (vertellen o.a. denk niveau, openheid)
4. uiterlijk/hygiëne (verteld o.a. of de persoon geïnteresseerd is in hoe hij overkomt, en in zichzelf)
5. handdruk (de handdruk verteld veel over o.a. de innerlijke kracht en het rekening kunnen houden met anderen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) De reactie van die gene als jij je voorsteld
2) Communicatie
3) Gebit
4) Houding
5) Oog kontact
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) de spanning van de persoon
1) de ogen
3) uiterlijk voorkomen
4) respect
5) symmetrie van lichaam

maar 1) en 2) volstaan al...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geleerd, dat die eerste indruk in 3!!! seconden gemaakt is !
Dus alle details die je noemt, kunnen die eerste indruk eigenlijk alleen bevestigen of afzwakken. Als je weet, dat je iemand gaat ontmoeten, moet je dus vantevoren zorgen, dat je kleding, hygiene ed. klopt, vóór je de deur uitgaat.
De manier waarop je kijkt bij het binnenkomen is dus eigenlijk doorslaggevend of die eerste indruk bij de ander gunstig is, of niet.
Niet-neerhangende mondhoeken, een energieke lichaamshouding en een open,direkte blik die ook gelijk oogkontakt maakt, maakt volgens mij de meeste kans op een positieve eerste indruk.

Er zijn veel culturen in het Verre Oosten, waar een 'ferme' handdruk absoluut 'not done 'is - voor ons gevoel leg je de handen eigenlijk alleen tegen elkaar aan.
Maar als je gaat handengeven, is die eerste indruk dus al láng gemaakt...

You never get a second chance to make a first impression...