ia dit slecht voor m'n haar?

Ik was 18 x per week mijn haar is dit slecht? Want mijn haar word namelijk na en paar uur al vet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je wast je haar minimaal 2x per dag? Beetje vreemd, waarom eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg vreemd inderdaad...
Kimath
12 jaar geleden
wow, dat is echt veels te veel. 2-3x in de week is echt wel genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Yupper IA?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk wordt je haar na een paar uur vet, je wast het 18 keer per week! Met andere woorden: je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Je hoeft het niet zo vaak te wassen omdat het zo snel vet wordt, het wordt zo snel vet omdat je het zo vaak wast.

Het beste antwoord

Ja dat is in ieder geval niet goed voor je haar.

Weet je dat je haar naar mate je het vaker wast steeds sneller vet wordt?

Je kunt beter proberen terug te gaan tot 2x per week wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Bij te vaak wassen, met name met agressieve shampoos, zorgen de vetklieren op de hoofd-huid voor een overproductie ter compensatie van het verlies aan natuurlijke vetten. Dit is de meest voorkomende oorzaak van vet haar. "

http://www.newcreation.be/ezine/haar_wassen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het is echt waar. Ik dacht vroeger ook altijd jaja het zal wel.. em dan elke keer mer vet haar rondlopen. Vroeger waste ik het dus om de dag, nu ben ik teruggegaan naar twee keer per week en inderdaad, het wordt minder snel vet.
Kimath
12 jaar geleden
inderdaad, ik zit ook op 2 keer in de week.
Ik heb erg dun haar, en het lijkt nu zelfs wat voller :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben -jaren geleden al- van dagelijks wassen en bijna 24/7 vet naar een keer in de week (!) wassen gegaan - en dan is het de eerste dag , twee dagen, nog pluizig en kurkdroog ook ; zo erg dat ik er wat in moet smeren. Het was een weekje afzien, of wellicht twee, maar sindsdien scheelt het stukken. En inderdaad; Kimath ; bijna twee keer zo dikke paardestaart gekregen. Beduidend voller dus.

Andere antwoorden (9)

Hoog tijd om op zoek te gaan naar een andere shampoo die wel geschikt is voor jouw haar!
En proberen om je haar met rust te laten, en hooguit 1x per dag kammen/borstelen.

Als je veel met je handen door het haar gaat of speelt met je haar dan word het ook snel vet!

Je zult even door moeten bijten en een paar weken met vet haar rond lopen zodat je hoofdhuid en haar zich kan herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Telkens als je je hoofdhuid wast, wordt het
natuurlijk vet weggenomen aan je wortels wat de
cellen in je hoofd weer stimuleert om extra vet te
maken. Telkens je het weer weghaalt,wordt er weer
vet aangemaakt. Zo werken die "cellen" te hard om
alles in stand te houden en krijg je vlug terug
vet haar.

Het enige wat je dus moet doen is je haar niet zo
vaak wassen! spoel het eens af ipv altijd weer naar
die shampoo te grijpen!
Je mag je haar maar max.2x per week wassen, als je je
hieraan houdt heb je in het begin wel wat vet haar.
Na een klein tijdje stabiliseert dit zich weer
en heb je niet meer zo snel last van een vette
hoofdhuid.

Je kunt je haar dus afspoelen en als je uiteinden te
droog zijn alleen een conditioner aanbrengen op de
lengtes en niets op je hoofd!!!!

Dit is echt de enige manier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat is niet goed voor je hoofdhuid en haar. Zeep is in principe helemaal niet zo goed voor de huid, het maakt namelijk de natuurlijke beschermingslaag kapot. Was je je haar eens in de twee dagen, of met een zeer milde shampoo een keer per dag, dan kan je huid zich nog wel herstellen. Maar als je dat vaker gaat doen dan kan je lichaam het niet meer bijbenen. Je haar wordt steeds sneller vet, je loopt risico om je huid te irriteren of schimmels te ontwikkelen, etc.
Vroeger had ik een klasgenoot die obsessief was over schoon haar, en hij waste het 2-5 keer per dag. Hij ontwikkelde hier hele nare schimmels door op zijn hoofdhuid, en de enige oplossing was om minder vaak te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te veel te wassen, raakt de boel van slag. Het allerbeste kun langzaam aan minderen met je haar wassen, dan wordt het vanzelf steeds minder vet. Ook moet je tijdens het wassen niet hard op je hoofdhuid wrijven en het vermijden om te dicht bij de hoofdhuid te komen. Anders wordt er extra talg aangemaakt en wordt het weer snel vet. Een shampoo voor vet haar valt ook aan te raden. Als dit allemaal niet helpt dan weet ik het niet meer want voor mij werken de eerste twee al erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht, tja. Het is niet per se slecht. Maar goed is het ook niet want je merkt het nu dagelijks: het werkt niet.
Bij veel mensen met vet haar is er een probleem met 'moderne shampoos'. Moderne shampoos bevatten namelijk vaker en vaker en meer en meer siliconen en sulfaten.
Siliconen leggen een laagje over het haar heen waardoor het meer glanst en minder snel klit, het nadeel daarvan is dat je haar er vetter van wordt. En dan de sulfaten, dat is een middel dat er voor zorgt dat je haar ontvet raakt, maar het is vrij agressief en daardoor kan je hoofdhuid geïrriteerd raken waardoor je hoofdhuid meer vetten af gaat scheiden.
Dan kom je in een soort vicieuze cirkel terecht.

Probeer op zoek te gaan naar een echt natuurlijke shampoo zonder siliconen en sulfaten en gebruik die een paar weekjes, kijk of dat werkt (ik vermoed van wel!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of gebruik gewoon een tijdje babyshampoo; gemakkelijk te krijgen, goedkoop, supermild. Dat is wat ik gebruik als ik merk dat mijn haar wat zwaar en vettig begint te worden door verzorgende shampoo en conditioner. Werkt perfect om het opgebouwde laagje eraf te krijgen.
18 keer per week is erg veel! En zoals iedereen al zegt; hoe vaker je het wast, hoe sneller het weer vet wordt. Je kunt dit inderdaad weer 'op orde' krijgen door je haren minder vaak te gaan wassen, maar dat zou betekenen dat je de komende tijd met erg vet haar rond loopt, en daar lijk je mij niet echt de juiste persoon voor, aangezien je er nu alles aan doet om dat te voorkomen! Ik gebruikte vroeger altijd leem om mijn haren te wassen. Je kunt dit kopen bij de tuinen of een natuurvoedingswinkel. Je koopt het als poeder. Dit los je op in water, laat het even staan en hierna kun je je haren ermee wassen. Het is geheel natuurlijk en heel goed voor je haar. Je hoofdhuid kan weer tot rust komen, en zal minder talg aanmaken en je haren zijn in die tussentijd niet vet! Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of je lang haar hebt of niet maar dit is heel erg slecht voor je haar.

Heb je stekeltjes (of ietsje langer) dan hoeven je haren maximaal een half jaar mee, dan gaat het nog maar heb je bijv schouderlang haar dan kan ik me niet voorstellen dat je het ooit gezond kunt houden zo.

Tegen vet haar is 1 erg goede remedie (die wel vreselijk is om te doen). Je haar een MAAND niet wassen, dan wassen en dan weer minimaal 2 weken niet. Meestal ben je er dan vanaf en kun je volstaan met zelfs maar 1x per week wassen (als je trouwens in de puberteit bent helpt dit denk ik niet want dan is "alles" veel vetter, ook je huid).

Verder is dit ook heel slecht voor je huid (als je elke keer onder de douche gaat).

Ik weet niet of het nog bestaat, maar vroeger had je een zg droogshampoo, een soort poeder, helpt wel goed tegen vet haar en is volgens mij minder erg dan al dat wassen
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Droogshampoo is weer helemaal terug! http://www.styletoday.nl/beauty/tips-en-trends/gestest/14695/getest-droogshampoo Zelfs bij kappers zie ik er weer reclames voor, bijvoorbeeld van het merk Fudge.
Ik ga iedere dag onder de douche en was mijn haar max 1x per week met shampoo. Mijn haar is in top conditie! Shampoo is helemaal niet zo goed voor je haar... en al helemaal niet nodig. Gewoon met water wassen en eens in de week ofzo met shampoo. De eerste paar dagen is het vreemd, maar al heel snel zul je merken dat je haar veel gezonder is.

Ik zal wel een fiks aantal minnen krijgen (zitten nu eenmaal veel vrouwen hier), maar ik doe dit al 10 jaar... Mijn haar voeklt sterk, pluist niet, glanst mooi (foto is geverfd btw) en is dik en sterk. Mijn vriendin is kapster trouwens en is het helemaal met me eens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je moet vet op je haar houden anders is je haar heel snel kapot. vraag er ook even naar bij je kapper