Wat is een geschikt scheerapparaat voor een jongen van 13 jaar?

Mijn zoon van 13 moet sinds een jaar al zo onderhand zijn snor scheren. Tot nu toe gebruikte hij daarvoor een kleine reis ladyshave die ik nog had. Maar de haren worden nu te dik en hard en hij begint nu ook haargroei op zijn kin te krijgen.
Nu wil ik hem een scheerapparaat geven dat niet zo heel erg groot is en geschikt voor een jonge jongen.

Nat scheren is geen optie, dat durft hij niet. Hij heeft wat problemen met zijn fijne motoriek.

Waar moet ik op letten als ik een scheerapparaat voor hem koop. Of heeft iemand een tip voor een goed en betaalbaar apparaat.

Ik zie nl door de bomen het bos niet meer :-)

12 jaar geleden
in: Mode
38.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het toch nat, ,werkt bij dunne iets te lange haren het beste , kan bijna niet fout gaan . En het goedkoopst ,bij een echte baard ook het mes ,maar dan werkt een scheer app ook ,welke? Ja heel persoonlijk ,ik vind de scheer koppen van Philips oke ,en ook het mooie Braun systeem ,prima en wat meer stylle

Antwoorden (15)

Ik ben zelf net 15 en ik kreeg toen ik 13 was van mij vader een gewoon scheermes van albert heijn met 6 mesjes en vervangbaar ik gebruik hem nu nog en ze zijn niet al te duur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook al jong begonnen met scheren, gewoon scheermesjes gebruikt. Net zo makkelijk, geen dure navullingen voor apparaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nat scheren is geen optie, dat durft hij niet. Hij heeft wat problemen met zijn fijne motoriek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is twee.........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, op naar de derde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, de derde is al gedaan :P
Ik gebruik d'r 1 van de blokker, ik dacht uit m'n hoofd dat het een Remington is. Redelijk compact en scheert prima. Kostte toen nog geen 30 euro.

Ik ben overigens 25 en heb een redelijke baardgroei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou één geven met drie draaiende koppen.
Die geven mij de minste irritatie.
Kijk eens bij bijvoorbeeld mediamarkt of andere grote zaak. Vaak hebben ze wel een leuke aanbieding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
+
Gilette Fusion Power is echt heel handig moet je ook scheerschuim (gel) van gilette kopen dan werkt het echt vet goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik van mensen gehord dat de braun apparaten heel fijn aan voelen en heel makkelijk in gebruik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar dingen waar je op zou kunnen letten bij elektrische scheerapparaten:

- Scheertijd (hoe lang kun je vooruit met een volle accu)
- Oplaadtijd (kan variëren van 1 tot 8 uur of zelfs meer)
- Extra's (binnen een zelfde serie wordt het prijsverschil vaak veroorzaakt door de extra's - bv opbergzakje of schoonmaakborsteltje - terwijl de scheerprestatie gelijk is)
-Waterdichtheid (afspoelbare apparaten zijn vaak wat eenvoudiger schoon te maken)
- Prijs (bepaal vooraf wat je wilt uitgeven, verkopers proberen je vaak een te duur apparaat aan te smeren - zie ook mijn opmerking over de extra's)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet veel fout doen, scheren doen ze allemaal, wel is het persoonlijk dus ik zou samen (eventueel online) een beetje rondkijken voor welke hij wil en mooi vindt.

Mijn eerste was een 2-kopper van Philips,
prima ding, maar later een keer overgestapt naar een (best dure) braun en daar wel minder irritatie mee.
(maar sommige hebben het weer andersom)

Als het even kan zou ik wel voor een draadloze/oplaadbare gaan. Die van mij waren draadloos en dat is handig op vakantie maar ook als er geen elektra in de badkamer aanwezig is. (wat bij veel studentenwoningen het geval is)

"Panasonic ES-RT31" is een leuke en betaalbare.
Ik vergeet trouwens dat ik ben begonnen met eentje op batterijen (een oudje van pa)
Dus bijvoorbeeld de "braun m60" kan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Braun, met heen en weer gaande mesje scheert goed en glad, een Philishave is een gemakkelijk scheerapparaat met roterende mesjes, maar ik vind deze net iets minder glad scheren dan de Braun.
Alleen met deze twee heb ik ervaring, en tegenwoordig scheer ik me nat, dus die scheerapparaten ligen maar wat te liggen.
12 jaar geleden
Nat scheren is altijd een optie als je motoriek niet heel erg gestoord is. Spotgoedkope dubbele weggooischeermesjes voldoen over het algemeen prima. Hou rekening met twee dingen. Verwijder eventuele bramen door het scheermesje met de snijrichting mee over je handpalm te halen en zeep goed in. Dan is scheren een feest met een lekker fris en veel hygiënischer gevoel tot gevolg dan met welk elektrisch apparaat dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nat scheren is in dit geval géén optie!!! Dat staat er toch écht duidelijk bij hoor. De vraag is toch niet ; wat zijn goede scheermesjes? Ze vraagt luid en duidelijk een goed scheerAPPARAAT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Maantje: en vier ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mag ik dan niet antwoorden met een aantal argumenten waarom nat juist wel een optie is? De tijd van de blinkende klingen waar je echt niet mee uit moest schieten is voorbij, hoor. Elektrische scheerapparaten zijn smerige dingen als je ze niet pijnlijk precies schoonhoudt. Juist jongeren doen er goed aan zich uit oogpunt van hygiëne nat te scheren. Iedereen is overigens vrij mijn antwoord ter harte te nemen dan wel naast zich neer te leggen. En verder past mijn antwoord ook al prima tussen alle andere. De manier van scheren is nogal een kwestie van persoonlijke smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen antwoord op de vraag.
En er wordt met een goeie reden gezegd dat nat geen optie is. Zelfs als reactie heeft het weinig waarde. Ook klopt je info niet helemaal:
Sommige apparaten kan je onder de kraan afspoelen en er zijn ook schoonmaaksystemen met speciale vloeistof.
Daarnaast zijn er ook mensen die door nat scheren juist meer last van acne krijgen en doordat nat gladder scheert kan je er ingegroeide haren door krijgen. en nou grappig: kijk eens naar je profielfoto ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, aan die elektrische natscheersystemen had ik niet gedacht. Dat zou een hygiënisch alternatief kunnen zijn. Bacteriële infecties zijn een complicatie van acne. Omdat je door nat scheren een laagje dode huidcellen meeneemt heb je m.i. juist minder kans op ingegroeide haren en dat soort ongein. Fotootje laat inderdaad niet duidelijk zien dat ik mijn gezicht gedeeltelijk scheer. Nat, en dat deed ik al toen ik nog puberpuisten had. :-)
Gewoon een apparaat met een scheerblad kiezen van philips gelijkende op de ladyshave.Ik heb vroeger ook met die scheerblaadjes apparaten gewerkt waarbij je je inderdaad snel kon verwonden als je het verkeerd deed.Maar al heb je een licht motoriek probleem kan je je met de tandemmesjes nog niet snijden.Een scheerblad daarentegen kan na verloop van tijd breken tijdens het scheren wat grotere verwondingen teweeg brengt (zelf ondervonden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies je voor droog dan is grosso modo de keuze tussen Braun en Philips die verschillende scheersystemen hebben. Het ene systeem is beter voor het ene baardhaartype en het andere systeem voor het andere. Zo heb ik begrepen dat Philips heel groot is in Afrika omdat het beter is voor de daar veel voorkomende baardhaartypen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een gevoelige huid en de Philips is daarmee een drama, Braun is veel minder irriterend (bij mij dan).

Maar er gaat niets boven nat scheren. Als hij zich dat aanleert is het het meest eenvoudig en het gladste.

Iedereen is verschillend dus kan wat voor de een een goed advies is voor de ander een slecht advies zijn.

Gewoon uitproberen is het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
baard laten staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het probleem. Bij mij begon het toen ik 14 was, direct een scheermes er overheen. Irritatie en jeuk tot gevolg, het is belangrijk om even te kijken wat voor type baard of in dit geval "snorcontour" uw zoon heeft om goed een beslissing te kunnen maken.

Zelf heb ik voor de braun series 3 gekozen toendertijd. Lees anders deze lijst, ik denk dat de omschrijven van braun 3 het beste bij uw zoon past.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Die is inmiddels 18 en maakt zelf uit welk apparaat hij gebruikt.