Hoe ontstaan blaren?

Weet iemand hoe de blaren ontstaan, ik had vandaag schoenen aan en binnen een half uur heb ik een blaar aan me kleine teen. Hoe ontstaan ze toch en wat kan ik er aan doen. Kan ik het doorprikken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Een blaar is een teken van beschadigde huis. Ophoping van vocht. Het ontstaad vaak door wrijving, koude of warme vochtige lichaamsdelen. Zie onderstaande link.

Toegevoegd na 56 seconden:
*sorry van de spellingsfouten. Dom van mij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en verder. Staat ook op de site trouwens. Maar doorprikken geeft nog wel eens infecties. Al ben ik vaak koppig en prik ze gewoon door. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door de wrijving tussen je huid en het oppervlak waar het aan grenst. Zoals een schoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Wrijving tussen de voet en de binnenkant van de schoen.

Gebeurt dus het snelst indien de schoen te groot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Door wrijving laat een stukje huis los van de laag eronder waar vervolgens wondvocht inloopt, je kan ze best doorprikken en dan een pleister opplakken zodat hij niet opnieuw volloopt.