Hoe krijg je mooie lange gekrulde wimpers

Ik krijg altijd hele rare wimpers

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Antwoorden (11)

Met een wimper krultang & L'oreal mascara opdoen! ( kopen bij de etos of kruitvat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ook l'oreal (goude versie). Fijne mascara en geeft je het gevoel van meer wimpers te hebben.
Elke avond voor het slapen gaan, wat vaseline op je wimpers doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je je wimpers krult met de wimperkrultang, moet je waterproof mascara gebruiken, die is op oliebasis waardoor deze veel harder en droger wordt dan een gewone mascara. Hierdoor zal de krul in je wimpers niet inzakken. Niet-waterproof mascara’s zijn op waterbasis. Deze mascara’s maken je wimpers eigenlijk nat door het vocht dat ze bevatten, waardoor de krul weer in zal zakken.

Een relatief nieuw product op de markt zijn vezels of fibers om je wimpers te verlengen. Deze gebruik je in combinatie met een gewone mascara. Deze vezeltjes zijn piepkleine polyester haartjes. Wanneer je een laagje mascara opbrengt kun je daarna een paar vezeltjes aan het einde van elk haartje aanbrengen. Wanneer je daarna weer mascara aanbrengt, zal het haartje verlengt worden met deze vezeltjes. Hierdoor krijgen je wimpers een echt valse-wimpereffect. Deze vezels zijn verkrijgbaar bij een beautywinkel zoals Douglas of op het Internet. Één merk dat deze vezels verkoopt is bijvoorbeeld Talika.
Let er op dat deze vezels niet geschikt zijn voor lensdragers of mensen met zeer gevoelige ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volume express van maybeline new York. Blauw hoesje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een wimperkruller (te koop bij hema, etos enz) gebruikt voor de mascara gaan je wimpers al meer krullen. ook na de mascara kan je het nog even doen.
het liefst als de mascara nog niet droog is.
dan droogt ie krullend op en voorkom je dat het aan elkaar plakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
wat je ook kan doen is nepwimpers.
die kan je op je wimpers plakken en zijn ze dus nog voller en je kan ze opnieuw gebruiken. op youtube zijn genoeg filmpjes over nepwimpers aanbrengen (ook in het nederlands)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volle en lange wimpers willen we allemaal en mascara biedt de uitkomst. Toch is het niet altijd eenvoudig om je wimpers mooi op te maken. Mascara wil nog wel eens klonteren, de haartjes plakken aan elkaar en de wimpers krullen niet mooi. Trendystyle interviewde Genus Ng, resident trainer M.A.C. Hong Kong, over mascara en het opmaken van de wimpers. Volg haar stap-voor-stap instructies voor lange, volle en zwoele wimpers.

Stap 1: Kies de juiste mascara
Voordat je tot aankoop van een mascara overgaat, is het goed om je af te vragen, welk effect je wilt bereiken. Bestudeer je wimpers en vraag je af wat ze nodig hebben. Volume, lengte, beide? Ga naar de parfumerie met ‘mascara-vrije’ wimpers en probeer verschillende producten. Zelf heb ik Maxfactor.

Stap 2: Kies de kleur
Zwart of bruin zijn de meest gebruikelijke en ook mooiste kleuren. Fel gekleurde mascara’s zijn
op het moment niet in.

Stap 3: Gebruik een wimpertang
Heb je eenmaal de juiste mascara gekozen, dan kun je overgaan tot het klaarmaken van de wimpers als voorbereiding op de mascara. Geen visagist zal het zonder wimpertang kunnen stellen. De wimpertang is de basis voor mooie omhoog gekrulde wimpers en open oogopslag.

De wimpertang is eenvoudig te gebruiken. Per oog druk je de wimperhaartjes drie keer aan: één keer aan de basis van de wimpers, zo dicht mogelijk bij het ooglid. Eén keer in het midden van de wimpers om ze mooi om te krullen. En één keer aan de uiteinden. Herhaal deze procedure voor het andere oog.

Stap 4: Borstel je wimpers
Borstel je wimpers voorzichtig met een wimperborsteltje zodat de haartjes van elkaar gescheiden zijn.

Stap 5: Gebruik een primer
Gebruik een primer als basis voor je mascara (bijvoorbeeld Prep + Prime Lash van M.A.C). Een primer (die er meestal uitziet als een witte mascara) geeft je wimpers meer volume en lengte en bovendien beschermt dit product je wimpers.

Stap 6: Breng de mascara aan. Kies de juiste applicatie-techniek
Er zijn verschillende manieren om mascara aan te brengen. Wil je je wimpers voller laten lijken, breng de mascara dan aan met horizontale zigzagbewegingen. Wil je je wimpers langer maken, volg dan met het wimperborsteltje de wimpers van de basis tot aan de uiteinden. Herhaal deze handeling – laag over laag – totdat je het gewenst resultaat hebt bereikt.

Zorg ervoor dat er niet al teveel product op je mascaraborsteltje zit. Plakken de haartjes toch aan elkaar, borstel ze dan nog een keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een feestje zou je inderdaad nepwimpers kunnen opdoen, maar voor dagelijks gebruik zou ik dat niet doen. Het ziet er vaak onnatuurlijk uit, is veel oefenen met aanbrengen en de lijm lost op in water dus laat snel los.
Crème of vettigheid smeren heeft geen invloed op de haargroei en zeker niet de krul en dikte.

Wat je wel kunt doen, is een paar kleine trucjes:

Zo kan je, als je ook lichte wimpers hebt, de wimpers kunnen laten verven bij de schoonheidsspecialiste. Als ze zwart zijn vallen ze meer op en omlijsten ze je ogen wat meer.

Een goede wimperkruller is ook erg belangrijk, krul de wimpers vóór het opbrengen van mascara (ivm het breken van de wimpers), breng de mascara niet aan de bovenkant van de wimpers aan. Als de kruller niet genoeg krult, kan je 'm even opwarmen met de föhn.

Ook kan je met mascara je wimpers nog voller laten lijken door eerst een dunne laag zwart aan te brengen, en daar overheen een dunne laag bruin. Er zal dan een soort van diepte worden gecreëerd.

Je kan voor het aanbrengen van de mascara even een klein wenkbrauwborsteltje door de wimpers halen die ze wat minder slordig maakt.

Kies voor een mascara die lengte geeft. Dit maakt een soort kokertje om je wimpers die net iets langer is dan je eigen wimperhaartjes.

Kies niet voor de állergoedkoopste, die plakken de wimpers vaak aan elkaar. Heb je iets meer budget, kies dan voor Diorshow Iconic. Dit geeft volume, krul én lengte, maar houdt de wimpers wel mooi gescheiden. Echt een perfecte mascara!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen dat je ieder avond wondeolie erop moet doen.

Maar zelf heb ik t niet geprobeer. Te veel werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat van l'oreal een goede wimperserum die je elke avond voor het slapen gaan moet aanbrengen, na een tijdje merk je dat je wimpers er beter uitzien en voor het gebruik van een goede mascara bv falsies van maybelline of false lash effect van max factor een goede wimperkrultang gebruiken, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Telescopic van L'oreal!!!!!!! ik zweer erbij!! duur, maar je doet er lang mee. kopen bij drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat wonderolie dat is helemaal niet duur en doe je gewoon elke avond voor het slapen op! Ook kan je je ogen lekker dik met vaseline besmeren en dat een paar weken volhouden dan zie je gelijk resultaat!

Succes !!