Is het waar dat een bepaald stijl nooit verranderd en terug komt?

Mij valt het op dat dingen van vroeger weer in worden.. Bijv. hippielooks. Hoe kan dit en klopt het ook of word het toch anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Nee dit klopt. Je zegt het zelf al, mode van vroeger komt weer in. Mensen raken snel uitgekeken op kleding. En kleding van 30-40 jaar geleden kennen de meeste mensen niet. Dus ze steken oude kleren in een nieuw "jasje". Dus mode van vroeger, komt terug in een nieuw jasje van de tijd van nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inmiddels al de derde keer geloof ik dat de 'hippie-look' weer terugkomt.
Maar het is vrijwel nooit een exacte come-back. Er zijn nu bijvoorbeeld weer veel spijkerjasjes maar de snit veranderd iedere keer een beetje.
En zo kan het dat mijn lievelings spijkerjasje van 20 jaar terug, die ik uit sentiment heb bewaard, tóch niet aankan en op zoek moet naar een nieuwe.
Bepaalde elementen uit een stroming komen terug maar er wordt een eigentijdse draai aangegeven.
Hippiekleding van nu is anders dan die van 40 jaar terug maar het hint er naar terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noem het 'vintage' en je bent ultrahip!
Ja, mode komt steeds terug, maar dan een beetje anders. Kijk maar naar de sleehak en de pofmouwen. Ook weer helemaal terug in de mode van nu is de bretonse streep. Jean Paul Gaultier maakte hem populair en eigenlijk verdwijnt hij nooit helemaal uit het modebeeld. op http://www.bretonstrepen.nl is er zelf een hele webwinkel vol met deze kleding voor dames- kinderen en baby's. Leuk om eens te kijken!