Kunnen je lippen verbranden? Zo ja, hoe bescherm je ze dan tegen de zon?

Ik vraag me af (nu de zomer begint) of lippen kunnen verbranden. Als dat zo is, hoe zie je dan dat ze verbrandt zijn? Want ik heb vroeger nooit verbrandde lippen gehad, denk ik toch, want hoe zie je dat eigenlijk? En hoe bescherm je je lippen dan?

Toegevoegd na 3 minuten:
En helpt zonnebrandcrème voor op het gezicht ook???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
9.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonnebrand crème helpt bij het gezicht wel maar bij de lippen niet voor de lippen gebruik je dan labello met uv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk werkt dat wel op de lippen
Kimath
12 jaar geleden
Hoofdhuid kun je ook verbranden, daar hebben ze speciale zonnebrandcrème voor gemaakt. Die maakt je haar niet vet en beschermd de hoofdhuid. Volgens mij koop je die bij de kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja!! Heb het zelf gehad! 2x op wintersport en zomervakantie, met m'n huid zelf niks aan de hand eerst begon het op te zwellen en daarna kwam er groen spul uit!!! Deed heel veel pijn mrt eten en praten! Kan ook niet lachen het waren soort van blaren echt onprettig!!!

Antwoorden (8)

Er zijn lippenbalsems met UV-bescherming (Labello verkoopt er ook 1 dacht ik).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet of je lippen echt kunnen verbranden. Het is wel een dunnere huid op die plek, dus ik smeer er vaak wel wat op als ik in de zon ga.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zonnebrandcreme op je lippen? Zou ik niet doe, smaakt vies en is daar niet voor bedoeld.
Zo'n Labello stick kost niet zoveel.
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt!
Ja special labello tegen de zon. Te koop bij Etos etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ze kunnen ook verbranden. Je kan ook op je lippen zonnenbrand smeren. Je hebt ook labello met uv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lippen kunnen zeker verbranden en hebben dan ook een goede bescherming nodig. Ik raad je aan een labello met bescherming tegen de zon te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker kunnen je lippen verbranden,ze voelen dan heel strak en trekkerig aan. Een lippenstift of labello met uv helpt goed,wel als je gegeten of gedronken hebt opnieuw opdoen,en tussendoor ook n paar keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huid van je lippen is heel gevoelig en kan bijgevolg ook verbranden. De symptomen zijn opgezwollen, droge lippen, jeuken en een branderig gevoel. Later kunnen ze vervellen.
Je kan je lippen best preventief insmeren met speciale lippenbalsem bvb Anthelios XL Stick met SPF 50, speciaal voor gevoelige lippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kunnen je lippen verbranden! De dunne huid, evenals de huid rondom de ogen, is heel gevoelig. Er zijn allerlei merken die speciale producten verkopen met een hoge SPF. Het hangt van je "smaak" en je portemonnee af welk product aan te schaffen. Gewoon uitproberen. En vooral niet vergeten om regelmatig bij te werken.
(Met "smaak" bedoel ik wat het prettigst aanvoelt voor jou:) )

(Overigens, alvorens deze producten verkrijgbaar waren smeerde ik gewoon zonnebrandcreme op m'n lippen. Ik ken zelfs de tijd nog dat er helemaal geen SPF was en Biotherm begon met een speciale gezichtscreme met maar SPF2!! Daar lachen we nu om maar toen vond ik het super. Ben het gelijk gaan gebruiken. En ben nooit meer van de SPF afgegaan. Ook heb ik nooit excessief gezonnebaad. Ik kan je verzekeren dat er geen beter anti-rimpel product bestaat dat dat!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Dreamqueen :)
volgens mij kunnen je lippen niet verbranden in de zon, maar ze worden soms wel schraal (in de zon).
daar kun je labello voor gebruiken :)

Toegevoegd na 1 minuut:
o wacht, ik lees hierboven dat ze wel kunnen verbranden, hihi