Is spinnenpootjes-mascara in de mode?

Ik zie echt heel erg veel jonge meiden met heel erg veel mascara op hun wimpers, zo veel dat het van die aan elkaar gekleefde spinnenpootjes worden. Is dat mode, of hebben ze zelf echt niet in de gaten hoe raar dat er uit ziet? En als het mode is, waar komt dat dan vandaan? Ik zie geen topmodellen, filmsterren of zangeressen die spinnenpootjes hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hoort dat niet zo. Dat is toch gewoon mascara die klontert?! De bedoeling can mascara is dat elke haar langer en voller lijkt, niet dat je een kleefbrij creeert. Iedereen ziet dan toch hoe nep het is? Volgens mij hebben ze het zelf niet in de gaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooohh, is het dat??
Kimath
13 jaar geleden
ik vind het vreselijk!
ze zien er allemaal hetzelfde uit inderdaad.
scheiding naar de zijkant, dan een pluk haar met een knip vastgezet, en die mascara zo, bah! Was een tijdje terug ook een vraag over een meisje die de mascara niet goed afkreeg. Ik vroeg hoeveel ze dan opdeed, en ze zei: nou gewoon, iets van 5-6 lagen. Ik vind 1 laagje wel genoeg, soms 2 voor iets meer effect.

Het beste antwoord

Ja dat is 'mode' onder die meiden.

Mode zoals het wordt bepaald door Londen, Milaan, New York en Parijs, is niet hetzelfde als de 'straatmode'.

Ik zie ze ook hier lopen en vind het echt vreselijk lelijk. Maar ja, als puber wil je meedoen met de meute he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat je zoiets bedoelt als op de bijgaande foto?

Ik vind een site, artikel van jan. 2009,
dus echt nieuw is het niet:

http://www.beautygloss.nl/2009/01/23/spinnenpootjes-mascara/

Er staan nog meer foto's en ook reacties van meiden die dit inderdaad mooi vinden.

Voor hen is dit filmpje, waar iemand laat zien hoe het moet, met lekker veel klonters.
http://www.youtube.com/watch?v=--YIH-q689w

Eerlijk gezegd denk ik dat dit weer een trend is
van : waarom moeilijk als het makkelijk kan?
Gemakzucht.
Of ben ik nu te streng?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eeeuw slordig!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afschuwelijk, het ziet er gewoon uit alsof ze het niet kunnen opbrengen en maar wat smeren...
Kimath
13 jaar geleden
bah! Ik word al gek als ik mascara op doe en er plakken 2 haartjes tegen elkaar, dit is gewoon alles!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit is eigenlijk niet wat ik bedoel, ik bedoel eigenlijk zo veel laagjes over elkaar dat wel elk haartje apart zit, maar er uit ziet als de poot van een harige spin. Dit voorbeeld is gewoon kliederwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hè bah !! Ikzelf heb niemand zo zien lopen hoor, want dit is gewoon te lelijk voor woorden ? ^^.
hier ook zo eentje,alleen niet zo puntig de mascara,maar wel heeel dik,4 lagen over elkaar,ze wilde vorige week zonnebril opzetten,zegt ze ook nog doodleuk,mijn wimpers komen tegen binnenkant van glazen van bril op,"goh gek he "
Haar hele klas heeft het bijna zo.
Dus zal inderdaad wel bij deze tijd horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het bij een select groepje meiden een modetrend. Maar het merendeel komt gewoon omdat die meiden te goedkope mascara gebruiken en niet weten hoe ze het moeten gebruiken.

En dan denken ze vaak hoe meer hoe beter. En dan krijg je klonterige en aan elkaar geplakte wimpers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets mis met goedkope mascara, de beste resultaten (en nee, geen spinnenpootjes) krijg ik nog altijd met eigen merk van de Etos.
Ik snap precies wat je bedoelt,,, mijn vriendinnen dragen het ook, ikzelf gebruik nauwelijks mascara omdat ik van mijn eigen al zwarte lang wimpers heb. Maar ja het is een soort psychische aandoening, haha ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar als je 1 keer al veel mascara gebruikt blijf je het doen.