Wat is een leuk model voor droog pluizig haar wat bijna niet in model te brengen is

Ik heb heel erg droog haar. Ik douche 's ochtends. Als het nog nat is, zit het heel mooi! Na een tijdje gaat het pluizen en alle kanten opstaan. Het zier er dan heel onverzorgd uit. Dus ik vraag me af welk model makkelijk is. ( zonder om naar de kapper te gaan)
Oja, als ik 's avonds douche en 's ochtends op sta is het een ramp, de meeste mensen borstelen het dan goed maar dat kan bij mij echt niet! Het moet nat geweest zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
12K

Antwoorden (7)

Ik ken het, als ik mijn haar borstel s'ochtends dan gaat het ook enorm pluizen. Ik heb dus een tip voor je:

Als je in de avond je haar wast ( kan ook in de ochtend ) dan pak je de scheiding van je haar en neemt een plukje, daarmee maak je een vlechtje en diet het naar achter. Je maakt een knotje en je vlechtje neem je daarin mee!

Bij mij heeft het gewerkt, ik hoop bij jou ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt tegen het pluizen en droog haar minder vaak wassen. Dus om de dag en met een hele milde shampoo.

En altijd een condioner en leave in condioner gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs je droog of stug haar hebt is dat altijd het ergst in de punten. Hair repair van Gliss kur helpt goed tegen droog haar, verder moet je erop letten dat je je haar niet nat in een staart doet, want dat is slecht voor je haar. Je kunt bijv. twee plukjes rechts en links naar achter doen in een klein klemmetje. Dan kun je het verder los dragen, maar zit het niet in je gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe lang je haar is maar een staartje help al wat. Ik zou alleen iets aan dat pluizen proberen te doen.

ik heb zelf wel eens van die "olie-achtige" capsules gebruikt, bijv van hennara, die helpen best goed hoor.

En maar dat is al gezegd, niet te vaak wassen, ik was zelf 1x per week, als je haar niet vreselijk vet is, kan dat best
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is juist het probleem( wassen ) Ik ben ooit begonnen met elke dag mijn haar te wassen! Volgens mij is toen het pluizen ontstaan. Ik minder nu na om de dag. Maandag wel, dinsdag niet, woensdag wel, donderdag niet. etc. Maar als ik 1x in de week wil wassen, is het de andere dagen ontzettend vet en het ruikt dan niet fris.. Kun je die capsules gewoon kopen bij de drogist?
amigo
13 jaar geleden
minder vaak wassen is vaak ook wennen voor je haar. Het is twee weken vet en daarna gaat het over. maar die capsules, heb net geprobeerd een plaatje bij elkaar te googlen maar dat lukt me niet, gewoon bij bijv het kruidvat te koop, maar let op, je hebt iets grotere, hot oil staat daarop, die heb ik nu en die vind ik niet zo goed, ik had ooit hele kleine in een rood doosje, volgens mij van henara (maar dat weet ik niet zeker), die capsules zijn ongeveer zo groot als een zetpil en die doe je na het wassen op nog vochtig haar, geen pluis meer te zien.
Niet iedere dag je haar wassen!
Probeer het eens om de dag of om de 2 dagen..
Ik weet niet hoe snel jouw haar vettig wordt natuurlijk, maar kijk eens of dat wat is.
En borstelen is bij mij vaak ook het probleem..
Dan ben ik echt een leeuwtje (;
Ik vind Gliss Kur een fijn product, dat maakt je haar wat zachter en minder pluizig..
Laat je het opdrogen of föhn je?
Als ik het op laat dragen pluist het minder wanneer ik föhn.
Dus probeer wat verschillende dingen uit zou ik zeggen, succes ermee!
Ik heb er ook lang na gezocht..
Waarna ik tot de conclusie kwam dat ik na het wassen van mijn haren er gewoon als een mongool bij loop eheh (:

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik was mijn haar ook maar 1x in de week, en dat gaat prima.
Ik gebruik tussen door gewoon Gliss kur dat kun je erin sprayen, daardoor glanst het en ruikt het toch fris!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het help als je je haar minder vaak wast, je haar moet namelijk langzaam vettig worden en daar heeft het de tijd niet voor omdat jij het elke dag wast. 1 x in de 4 à 5 dagen is voor de meeste mensen het beste, maar het verschilt per persoon. Je moet niet in 1 x je haar 5 dagen niet wassen, maar je moet het langzaam afbouwen, eerst 2 weekjes om de dag, daarna elke 3 dagen, en ga zo maar door. Dit werkt erg goed, en is ook beter voor je haar.
Verder helpt het ook als je je haar vast zet tijdens het slapen, bijvoorbeeld d.m.v vlechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken het probleem helaas ook.
minder wassen, speciale producten gebruiken voor droog haar helpt allemaal.

wat ik een tijdje gedaan hebt en goed werkte was s'avonds douchen,
haar nat maken,
een serum oorspronkelijk van john frieda maar ook goedkoper huismerk etos verkrijgbaar voor krullen aanbrengen, (of het product dat ik beneden beschrijf)
doorborstelen
slapen
volgende ochtend zit het prima en moet je er NIETS mee doen
hoogstens een beetje crèmestyling product op je handen smeren en even over je haar naar beneden halen.
niet teveel door je haren met je vingers, want daarvan gaat het weer pluizen.

of

STIJLEN!!! :D
hier ben ik zelf echt heeeel erg fan van, het is een pokke job, je bent in het begin een uur bezig en met een stijltang je gehele haar doen is echt niet leuk maar het is wel heel erg mooi en tenzij het nat of vochtig wordt blijft ook lang mooi (bij mij dan)
eventjes je haar in een staart doen en een douche muts op doen tijdens het douchen en ik kan bijna een hele week met mijn haar door. (ziet er stom uit maar werkt wel goed)

op de afbeelding staan de merken maar er zijn ook huismerken van beschikbaar en die zijn goedkoper en bijna net zo goed.
succes!