Hoe lang kan ik deze créme gebruiken?

Ik heb vorig jaar een tube "Olaz body lotion complete everyday sunshine" gekocht met een vleugje natuurlijke zelfbruiner. De tube is nog halfvol, kan ik deze nog gebruiken? Hoe lang blijft zo'n lotion goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Als het goed is, staat er op hoe lang hij houdbaar is, er staat een potjessymbooltje met een tijd bij, b.v. 6mnd. Dat wil zeggen dat hij na opening nog 6 maanden bruikbaar is zonder dat hij z'n kwaliteit verliest.

Hij is na die 6 maanden echt niet bedorven, maar gaat hij b.v. langzaamaan anders ruiken of minder goed werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, ik zie het, 12 maanden staat er op. Bedankt!
Al weet ik niet meer precies wanneer ik hem geopend heb.
+

Andere antwoorden (1)

als het goed is staat er een ikoontje op de tube, van een geopend potje.
daarbij staat in maanden vermeld hoelang de tube na opening houdbaar is.

verder kan je ook gewoon je neus gebruiken: als het spul nog goed ruikt zou ik het gewoon gebruiken.