Als mijn lenzen in zijn zie ik met mijn rechter oog beter dan met mijn linkeroog. Wat nu ?

Zou ik al moeten bellen om dit te melden of is dit een kwestie van gewenning of tijd? Ik heb namelijk voor elk oog een hand gehouden en de uitkomst is dat ik met mijn linker oog minder scherp zie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker even teruggaan naar je opticien. Als zij het niet kunnen verbeteren, neem dan een second opinion bij een andere opticien. Ik ben sinds kort helemaal van Pearle af. Geen brillen "supermarkt" meer voor mij, ik ga liever voor wat meer kwaliteit.

Antwoorden (4)

Als je twee verschillende sterktes hebt, zou het kunnen zijn dat je links en recht verwisseld hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je niet een vervolgafspraak bij de opticien?
Mijn zoon heeft sinds kort contact lenzen, hij kreeg proef lenzen om ze een maand te proberen, na die maand heeft de opticien weer de ogen gemeten en gevraagd hoe alles ging, voordat hij definitief lenzen bestelde.

Uit jouw vragen merk ik dat je nog veel vragen hebt en het allemaal nog niet zo makkelijk gaat. Ik zou terug gaan naar de opticien en al je vragen voorleggen en vragen of hij nog eens het in en uit doen wil oefenen met je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat nu? Terug gaan en zeggen dat zij je ogen niet goed gemeten hebben en je geld terug vragen. Je ziet nl. slechter met je linkeroog. Gewoon teruggaan want je wordt hier echt gek van, vanaf nu zit je sowieso om het uur elke keer je handen voor je ogen te houden (heb ik ook gehad).

En ga dan naar een goede opticiën, dus geen Pearl, Hans Anders, Specsavers, en andere prijsvechters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zachte lenzen hebt heb je behalve een verweg-dichtbij afwijking waarschijnlijk ook een zg cilinder

Die wordt door zachte lenzen niet gecorrigeerd en door harde een beetje.

Ik heb daarom harde lenzen maar zie met mijn "goede oog" (-1,5) slechter dan met mijn slechte oog (-3,5) omdat mijn goede oog een sterkere cilinder heeft.

Je lenzen specialist zou die cijfers voor je moeten hebben
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaaf RicardoT, welk soort zachte lenzen heb je? Ik wist niet dat dit kon..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me wel laten vertellen dat 1 lens een lens is met een gewichtje en daardoor goed op zijn plek valt omdat het verscihllende diameters blijkt te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cilinder bedoel ik
amigo
13 jaar geleden
ik heb een cilinder van tegen de -3, 1,25 is niet zo veel natuurlijk, waarschijnlijk zit daar het verschil want mij wordt echt al jaren afgeraden om zachte lenzen te nemen.
EN, ik heb ook lenzen met een "gewicht"maar dat is omdat er (dat kan blijkbaar wel) een leessectie in zit (snap niet hoe dat werkt trouwens maar het werkt wel).