Hoe vraag je aan je moeder om een string?

Mn vriendinnen van veertien dragen allemaal een string. Ik wil er ook eentje proberen maar hoe vraag ik dit aan mn moeder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
10.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop ze stiekem??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil jij een string? En hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is 14 i guess
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dan kun je je een beeld vormen wat de moeder ervan zou vinden. Als 12 is en een string wil om een jongen te verleiden is dat andere koek dan omdat ze het "gewoon" eens wil proberen. Bij het eerste zou ik als moeder meer moeite hebben dan het tweede. Bovendien denk ik dat het onderwerp "strings" in haar gezin misschien gevoelig ligt omdat ze hier vraagt hoe ze dat haar moeder moet vragen. Het is blijkbaar geen "normale" vraag voor haar. Daarom vraag ik dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, een string zit vreselijk. Ik draag hem alleen als ik iets aan heb waardoor je je onderbroek anders ziet zitten, bv dunne zomerkleding.. en dan liever nog niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad een string zit helemaal niet lekker, ook alleen maar erg functioneel met strakke broeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja, hele strakke broeken ook inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stringen zijn lelijk, irritant en onhygienisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onhygienisch???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het transport van bacterien uit de bilnaad gaat nu makkelijker richting urinewegen.
Men krijgt eerder een blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, wat een gedoe. Mijn dochter wil alleen maar oma-onderbroeken (van die lekkere warme grote, liefst zelfgebreid als ik er zin in zou hebben), maar die kan ik in haar piepkleine maatje weer bijna niet vinden. DA'S pas lastig. (Past bij haar nieuwe Vintage-kledingstijl ;-) Liefst zou ze volgens mij lange onderbroeken met kantjes en lintjes dragen. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14? Geen string vragen, maar kleedgeld. Ben je meteen van dit soort gedoe af, en dan kun je precies kopen wat je zelf wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anno 2010 kunnen we toch niet meer opkijken van een string?
Of ben ik nu zo... "on-preuts"?
Volgens mij heeft elke (volwassen) vrouw er wel minstens één.
In mijn belevingswereld zijn strings er niet zozeer om je partner (of een wildvreemde, ftw) te verleiden, maar omdat een grote onderbroek die op alle mogelijke manieren door je strakke rok of broek probeert te kruipen verschrikkelijk onverzorgd oogt!
Het dragen van een string kan puur uit praktische overwegingen worden gedaan. Ik durf te wedden dat 'mams' ze ook (wel eens) draagt, hoor! Maar doe mij maar een boxer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik heb er nul en dat wou ik graag zo houden. Ooit wel eens geprobeerd, maar wie DAT écht lekker vindt zitten.....pffff ; ik kan het maar moeilijk geloven. Onder een strakke broek draag je natuurlijk géén onderbroek.
Maar waarom er préuts gedaan moet worden om een string, dat begrijp ik ook niet. Al wil het kind er tien ; daar krijgt ze tenslotte ook kleedgeld voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@chickie001: heb je er al eentje bemachtigd? ben wel benieuwd wat je er van vindt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je nou met een string? Zien je vriendinnen er iets van? Ga je je string midden in de aula showen ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De truc van een string is juist dat je er niks van ziet. Behalve dan het randje dat BOVEN die rare lage heupbroeken uit moet komen.....maar da's dan ook weer een kwestie van smaak geloof ik.
sterredag
13 jaar geleden
Ik heb ook geen string, vind het ondingen. Ik vraag me af of een meid van 14 geen eigen geld heeft, en waarom die het moet vragen. Mam mag ik kleedgeld, of mam wil graag een bijbaantje zoeken wil je me helpen zal toch even effectief zijn. Veel mensen vinden strings trouwens wel heerlijk zitten en strings zijn tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Het is gewoon ondergoed en vragen of je nieuw ondergoed mag kopen, kan ook. Ik zie alleen ook niet in waarom moeder het erg zou vinden.

Antwoorden (34)

Mam, zou ik een string mogen? Al mijn vriendinnen dragen ze ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mam, ik wil graag een string"!

Je kunt het ook niet vragen en van je zakgeld eentje kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet eerst bij jezelf te rade gaan, waarom je dat wilt?
Omdat je vriendinnen het ook allemaal hebben??

Dat vind ik op zich geen goede reden.
Jij bent jij. Als al jou vriendinnen gaan snuiven, doe jij dat toch ook niet. (mag ik hopen)

Maar goed, genoeg ouderlijk gezwets ;)

Als jij dat echt wilt, moet je het gewoon vragen.
Niet veel over blijven piekeren, want dan maak je het in je hoofd alleen maar erger. Gewoon doen, dan ben je er vanaf. Nee heb je, ja kan je krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon vragen of je er eens een mag kopen om te proberen omdat al je vriendinnen ze zo lekker vinden zitten. als je toevallig toch ondergoed moet hebben .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ze zo lekker vinden zitten' Hahaha
Als je met je moeder gaat winkelen, pak je een string in plaats van een onderbroek.. Je hoeft er niet perse iets van te zeggen, of je zegt heel luchtig; zo, ik ga eens iets anders proberen.. Mijn vriendinnen dragen ze ook allemaal en ik ben ook wel benieuwd..

Of je koopt er zelf een inderdaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon mama krijg ik een string onderbroek...
als je moeder vraagt waarom...
omdat je dat graag wilt...niet omdat je vriendinnen die ook dragen...als je vriendinnen in het water springen ,..spring je er ook niet in..dat is geen reden...
gewoon omdat je het ook wilt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij gebruikt wel veel puntjes :P
Helaas denken "moeders" vaak anders dan hun puberende dochters. Jij vindt het waarschijnlijk erg belangrijk om "erbij " te horen. Daarom wil jij ook graag een string, omdat je vriendinnen er ook een hebben. En dat is voor pubers een hele normale gedachtengang. Maar, strings kosten geld. Voor volwassenen is de reden "omdat iedereen het heeft" vaak niet voldoende om tot aankoop over te gaan.

Je moeder zal je dus misschien gaan vragen waarom jij een string wilt. En ze wil dan een goed argument horen. Zeg dan eerlijk waarom je er echt een wilt. Om te proberen? Kom met een goed argument, dan is je moeder meer bereid naar je te luisteren dan naar vaagheden. Dat geldt overigens voor heel veel zaken. Als je om iets vraagt, denk dan eerst even na waarom je iets graag wilt en ga dan het gesprek aan.

Zoals gezegd is zelf kopen ook een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, nou, zó duur is een string niet, hoor...
Ik denk niet dat geld hier het probleem is, maar het feit dat het dragen van een string in de ogen van de ouders wellicht niet is weggelegd voor een 14 jarig meisje.
amigo
13 jaar geleden
en.... als je er nog nooit één hebt gehad wat moet je dan voor reden geven???
je kunt moeilijk zeggen het zit zo lekker ik vind dat de reden dat je vriendinnen het ook hebben als je 14 bent helemaal geen slechte reden als het over dit soort onschuldige zaken gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik met mijn antwoord slechts wilde aangeven is dat een "moeder" anders denkt dan een puber. Voor een volwassene is de reden "omdat iedereen het heeft" vaak niet voldoende om iets aan te schaffen. Als ze zou zeggen: "ik wil het graag eens proberen en het staat beter onder mijn strakke broek" is in mijn ogen een goede reden, maar dat hoeft niet voor haar moeder te gelden, natuurlijk. Als de moeder haar sowieso niet in een string wil zien, dan zal ze dat wel duidelijk maken en weet de vraagsteller waar ze aan toe is. Onderhandelen is het sleutelwoord in de opvoeding van puberende kinderen en daarbij zul je beiden met houtsnijdende argumenten moeten komen. Het leek me goed dat de vraagsteller dat weet.
eerst vraag je jezelf af: Waarom wil ik een string bijvoorbeeld: Omdat mijn vriendinnen er ook een hebben: dat is geen reden dan wil je er alleen maar 1 om er bij te horen als je het wil om een goede reden dan moet je die reden tegen haar zeggen met de vraag: mag ik een string?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
sorry dat vind ik voor een 14 jarige een perfecte reden
nogmaals, ingeval van dit soort normale dingen, we hebben het niet over roken en drugs ed toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JIJ vind een string normaal. Dat hoeft toch niet voor iedereen te gelden? Ik zou als moeder wel willen weten waarom mijn dochter een string zou willen.
Als al jouw vriendinnen van het dak springen doe jij het ook? Dit zijn verwachtingen van je vriendinnen en van jezelf waar je eigenlijk niet moet op ingaan...

Als jij zelf echt een string wilt ongeacht je andere vriendinnen ervan denken dan zou ik zeggen doen anders niet...

Je zou het eventueel kunnen voorstellen als jullie in een winkel lopen van mama kijk is dit is leuk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn dan en aan je moeder vragen, ik denk dat dat tegenwoordig geen probleem meer is. Of je moet het onderwerp gewoon een keer laten vallen als je met je moeder aan het winkelen bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vertedert haar. Je maakt het eten klaar, Je legt goede muziek aan. Dan vraag je het heel lief: "Mamaaa, mag ik een string kopen?" of je koopt het stiekem met je zakgeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste deel van je antwoord is "omkoping" en het tweede deel "stiekem gedrag". Ik zou als moeder beiden niet goedkeuren en dus niet vertederd zijn!
Heel gewoon meid, niets vragen maar gewoon doen..

Zodra je iets aan je ouders vraagt kunnen zij ook 'nee' zeggen, hè.

Maar als je het toch aan je moeder wilt vragen, vraag dan gewoon: Ma..

Ma ik zou graag een string willen, ga je vanmiddag mee er eentje uitzoeken..

Wellicht staat hij je perfect en wil je moeder er nadien ook wel eentje voor zichzelf..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mam ik wil graag een string ,hoe wil je dat anders vragen dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zing gewoon dit lied en verander mama waar is mijn string in mama ik wil een string
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijden veranderen, en de onderbroeken a la
De Karel Doorman of de Willem Barentsz hebben plaats
gemaakt voor hipsters, tanga,s etc.

Het is leuk om te winkelen en om je eigen kleding en
lingerie te mogen uitzoeken. Sta er op dat jouw moeder mee gaat.

Probeer iets nieuws en zeg dat het ook net iets voor haar is. Jouw moeder allang blij als ze voorlopig verlost is van dat gezeur van laat thuis komen, ik wil een tattoo of een of andere piercing..........hoewel............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: "Mam, ik wil een string, dat is in de mode".
En als ik je moeder was, zou ik dan zeggen: "Ga je gang, neem je zakgeld maar mee naar de Hunkemöller of zo".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mams ,jij zou ook wel staan met die string die ik me wil kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Moeder, koop mij enen string, of ik zal U verlaten en de pijn van het gemis zal na-klinken voor vele eeuwen en de stroom tranen zal de rivieren verzouten en Uw geschrei zal de maan doen barsten en U zult ontroostbaar zijn tot in het 144e geslacht!"

Los hiervan, als je 14 bent koop je toch je eigen kleertjes, of ben ik nu wel heel modern? Ik zie ook mensen van al 18 jaar die nog stééds bij hun ouders wonen! Nou vraag ik je....! Nou ik het zeg, ik ga er eens een vraag over stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mam, je weet toch wel, die leuke nieuwe kleren die ik onlangs heb gekocht (gekregen)? Daar wil ik echt dolgraag een string onder dragen, dan voel ik me nog mooier.
Ga jij mee winkelen en help je mij een mooie uit te zoeken? Dan trakteer ik je daarna op een lekker kop cappuccino".

Als mijn dochter zoiets zou zeggen......... dan was ik al bijna onderweg naar de winkel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijkheid is altijd het beste...en een grapje kan ook het ijs breken. Je kunt ook gewoon uitleggen waarom je het wil dan zal ze het wel moeten begrijpen toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een string voor je moeder. Wel in jouw maat natuurlijk. Als je 'm past en ze vindt 'm leuk, is voor jou de weg open om ook strings te gaan dragen. Vindt ze het niks, dan zeg je nonchalant dat je 'm dan zelf wel houdt. Klimt ze in de gordijnen, dan zal er nog wat onderhandeld moeten worden. Zorg wel dat je geen bonnetje meer hebt.

Toegevoegd na 1 dag:
Bedoeld is: als ZE 'm past etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag gewoon mama waar is me string.. het is trouwens een nummer... misschien begrijpt ze dan de hint wel en moet ze erom lachen.
ze gewoon dat je wilt weten hoe een string zit en wat het is.. je hebt een leeftijd om dingen te ontdekken dus echt raar is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus
Ik heb daar nog niet echt veel mee maar ik zou het gewoon vragen je zal er toch ooit een moeten kopen. (desnoods koop je er zelf een)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het gewoon aan je moeder, dat je wilt proberen hoe een string zit.

en anders koop je er zelf 1 en gooi je die erna weer weg desnoods :P
bij de newyorker hebben ze goedkope XD
ik heb ze nog nooooit gedragen en ik ben ook 24,

maar dat zit toch helemaal niet lekker tussen je billen, zo´n touwtje? XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je geen zakgeld? Dan koop je er toch zelf een?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mam, ik zou wel eens een string willen proberen."

Wedden dat het haar niet onbekend in de oren klinkt? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er gewoon zelf een kopen en anders leg je het ergens neer waar je mam niet komt/aan zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer sowieso jezelf af te vragen waarom je een string wilt. Goede argumenten werken namelijk altijd!
Een string kan bijvoorbeeld 'netter' staan onder een strakke broek.
Zeg dat je je daar ongemakkelijk bij voelt, dan wil je moeër het misschien wel uit proberen.

Anders kun je ook zelf een string voor twee euro kopen of laat je vriendin het als een cadeautje voor je kopen, daar kan je moeder niks van zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doen wat jij niet laten kunt, "go for it" en natuurlijk geen flauw excuus uit je duim halen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon; "mam mag ik een string"
Iedere moeder zal begrijpen dat meisjes van jou leeftijd iets anders willen dan zij op die leeftijd.
Als zij moeilijk doet kun je argumenteren met kledingstukken die zij wilde toen ze jong was en niet mocht van haar moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Mam, ik zou graag een string willen uitproberen.''

En je hoeft je echt niet te schamen want je moeder heeft dat ook ooit eens moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nogal een vreemde vraag. Ik veronderstel dat je heel strenge ouders hebt, want anders zou je dit niet eens moeten vragen.

Een string is ondergoed en - zolang je niet in je ondergoed over straat gaat lopen - ziet helemaal niemand dat.

Strings, tanga's, slipjes, boxers,... Wat maakt het uit? Draag gewoon wat je zelf het aangenaamste vindt.

De kans is trouwens groot dat je moeder zelf strings draagt of ze ooit heeft gedragen.

Als je op een volwassen en rustige manier uitlegt dat je er graag één wilt, denk ik dat je moeder haast niet anders kan dan akkoord te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
logisch dat je een wil als je vriendinnen hem ook hebben.
dat vind ik wel een reden, anders kom je toch raar over?
maar dat kan je beter niet zo tegen je moeder zeggen.
zeg gewoon dat je het eens wilt proberen ofzo.
zij heeft ze waarschijnlijk ook wel dus heel raar is het niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat ouderwetse gelul van "als je vriendinnen van het dak springen doe jij het dan ook?'' dat slaat gewoon nergens op, ik snap het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"logisch dat je een wil als je vriendinnen hem ook hebben.
dat vind ik wel een reden, anders kom je toch raar over?" Dat vind ik nou nergens op slaan - je moet het doen omdat je het zelf wilt, niet omdat alle anderen iets doen of niet doen.
gewoon eerlijk zeggen: Mam, mijn vriendinnen hebben allemaal een string en ik vindt het ook lekkerder zitten. mag ik aub een string?