Is er een manier om in de winkel al een inschatting te maken hoeveel een katoenen kledingstuk zal kreukelen in de was?

Het gaat me met name om T-shirts maar met sommige broeken heb ik het ook. Als je ze koop zijn ze (logisch) mooi glad maar 1x gewassen zijn ze niet een beetje gekreukt zoals katoen meestal doet maar is het één krinkel.

een T-shirt is vaak niet eens plat neer te leggen zo erg is het, en zelf met 3 diploma's hogere strijkkunde zijn die kreukels er bijna niet uit te krijgen.

Ik zou zo'n kledingstuk liever laten hangen, maar hoe herken ik het van te voren? Ik had zelf het idee dat prijs en dikte niet echt een maatstaf zijn maar misschien vergis ik me.

10 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb al jaren [bijna] alleen maar katoen,
1: wassen niet te heet, is niet nodig
2: [drijf-]nat op kleerhangers hangen te drogen
3: niet strijken
4: NIET opvouwen...
5. laten hangen in de kast

Antwoorden (1)

de wasmachine niet te vol doen en de shirts nat uithangen door het gewicht gaan de meeste kreukels er wel uit je kan ook in de winkel het shirt tot een propje maken en dan kijken hoe gekreukt hij blijft.