Is er ooit iemand die een fractal geformuleerd heeft met als basis de gulden snede?

Ben gewoon benieuwd hiernaar, mede omdat de egyptenaren daar al mee werkten en ik een beetje aan het experimenteren ben met fractals.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wiskunde
1.3K

Het beste antwoord

Jazeker, deze fractals worden Fibonacci fractals of tree fractals genoemd. Er zijn diverse varianten, een voorbeeld is die van Ralph Nelson Elliott. Zijn " Elliott wave principle" wordt gebruikt om voorspellingen te doen op financiele markten, volg de link en je vindt hier meer informatie over.