Hoe meet je de inhoud van een koffer in liters?

Het betreft een grote reiskoffer.
Wil een nieuwe bestellen via internet en die moet exact dezelfde inhoud/ruimte hebben. Niet meer, niet minder.
Mijn oude koffer meenemen naar een bagagewinkel ter vergelijking is geen optie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wiskunde
18.1K
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan je de kenmerken van je oude koffer opzoeken op internet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koffer dichtdoen, randen goed aftapen met ducttape, gat boren, trechter erin en liters water erbij doen.

Het beste antwoord

De inhoud bereken je door Lengte x Breedte x Diepte ( getallen in meters invoeren )
stel koffer is 50 cm x 20 cm x 15 cm
som wordt dan:
0,5 x 0,2 x 0,15 = 0,015 M3 of wel 15 liter

immers 1m3 is 1000 lter
0,1 m3 is 100 liter
0,01 m3 is 10 liter

Succes

Ik ben er in deze som van uit gegaan dat je koffer redelijk recht is, als de vorm echt afwijkt van een rechthoek wordt de som anders en kun je hier niet zoveel mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WimNobel
8 jaar geleden
Volgieten met water, waarbij je steeds flessen van 1 liter gebruikt. Als het toch een oude koffer is …:-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank!