Hoe rondt men iq af bij mensa? 0.5 of meer naar boven of werkt dit niet zo?

5 maanden geleden
in: Wiskunde
crispy
5 maanden geleden
Ik dacht dat alleen IQ onder de 100 met een cijfer achter de komma werkte. Maar onder de 100 doet Mensa niet aan.
tinus1969
5 maanden geleden
Vziw doet Mensa niet aan IQ als getal. Je moet een test bij Mensa zelf doen, die score telt.
Thecis
5 maanden geleden
Mensa doet een toelatingstest. Als je <100 scoort, krijg je dat te zien. Anders krijg je een geheel getal. jaren geleden gaven ze alleen een percentiel weer (omdat de toelatingstest dat op die manier toe staat) en uit 1 van de testen komt een getal, dat wordt beschouwd als richtlijn, een indicatie. Via een z-score kan dat getal overigens teruggerekend worden naar een percentage (maar dat geheel terzijde).
Wanneer je 98% of hoger scoort (dus 99%, 100% kan niet gegeven worden), kan je een aanvraag voor toelating doen.

Geef als eerste antwoord