Waarom is het antwoord op 3 wortel 2 + 5 wortel 2 = 8 wortel 2 maar wortel 7 + wortel 7 = 2 wortel 7?

Hallo,

Hieronder op het plaatje kunt u de som zien.

ik snap dat 3 wortel 2 + 5 wortel 2 = 8 wortel 2 maar,

Ik snap niet dat wortel 7 + wortel 7 = 2 wortel 7, dit wordt dan toch gewoon wortel 7?
Zelf snap ik hier niks van.

Alvast heel erg bedankt,

Met vriendelijke groet,

Roy

Weet jij het antwoord?

/2500

1 appel + 1 appel = 2 appels dus wortel 7 + wortel 7 = 2 wortel 7. Het is gewoon precies hetzelfde. Als je die eerste snapt snap je die tweede ook want het is gewoon optellen. Toegevoegd na 2 minuten: Eigenlijk moet je de tweede zo schrijven: 1 wortel 7 + 1 wortel 7 = 2 wortel 7 Misschien snap je het dan want dan is het echt hetzelfde als de eerste som.

Ik vind het vreemd dat je de eerste wel snapt, maar de tweede niet. Want het is hetzelfde principe. Je hebt dan simpelweg 2 keer de wortel van 7. Want 1 + 1 = 2. Voor het wortelteken staat eigenlijk een "1", maar die hoef je daar niet neer te zetten. Stel dat je "wortel 7" vervang door appel. Dan heb je 1 appel + 1 appel = 2 appels.

bij wiskunde schrijven mensen zo weinig mogelijk op. eigenlijk is de 2de opgave 1 x wortel van 7 + 1 x wortel van 7 (= 2 x wortel van 7). maar omdat 1 x wortel van 7 hetzelfde is als gewoon wortel 7 schrijven ze de 1 niet op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100