Waarom kan ik exp(-(x^2+y^2+z^2)*(1/2)) niet plotten met wolfram alpha of met maple?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunnen deze paketten wel 3D (eigenlijk 4D want je wilt f(x,y,z) ook zien... plotten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens een aardig weetje teraanvulling: google kan exp(-(x^2+y^2)*(1/2)) en andere 2D functies wel direct plotten, in google chrome (niet in internet explorer 8)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lofihi: wat wil je precies plotten? Je geeft hier een uitdrukking met 3 variabelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou de ladingsdichtheid moeten voorstellen van iets. sigma =exp(-(x^2+y^2+z^2)*(1/2)) Maar inderdaad, 3 variabelen.... Een 4D voorstelling zal moeilijk worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 4D voorstelling is niet per definitie moeilijk.
Je kan het zo aanpakken: maak een 3D voorstelling waarin je een variabele vervangt door een parameter a.
Laat dan parameter a (als animatie) variëren per tijd. Dan heb je een 4D 'grafiek'.
Zo doe ik het tenminste in mijn lezingen. Je moet weten, tijd is een dimensie.

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk omdat ze geen functies van 3 veranderlijken kunnen plotten dit is namelijk
3+1 = 4 D.

Probeer mijn suggestie met 'tijd'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het geen vergelijking is. Plaats er =0 achter en je zult zien dat het wel lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij wil de functie plotten.
met=0 erachter krijg je dan slechts een paar punten (voor zover er oplossingen zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met "=0" erachter krijg je niets te zien, e^(...) is nooit 0.