Welke wiskunde kan ik het best kiezen als ik psygologie wil studeren?

Ik zit nu in 3 vwo en moet een profiel kiezen. Ik heb gehoord dat je veel statistiek gebruikt tijdens deze studie, in wis A zit dit meer dan in B maar eigenlijk wou ik B kiezen (dat kan ik makkenlijk) zou ik hier tijdens een studie last van hebben? Of kan ik beter A kiezen? Zit er statistiek in D, dat kan ik nergens vinden. Want misschien wil ik D doen. HELP! Ik moet het. Donderdag weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het handig even te vertellen welk pakket je ongeveer wilt kiezen. Bij c&m kan je geen wiB kiezen.
Als je natuurkunde kiest is het juist wel weer handig om wiB te kiezen, dus het ligt er aan welke andere vakken je kiest.
En er zit in wiD statistiek, maar er komt ook oa analytische meetkunde en modelleren voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psychologie schrijf je met ch ;)

Het beste antwoord

Als je wis B leuker vindt, kies dan voor wis B.

Op de universiteit is het eerste wat ze zeggen dat je alles wat je over statistiek geleerd hebt weer moet vergeten. Dit komt, omdat je op de middelbare school leert hoe je bepaalde sommen uitrekent met een grafische rekenmachine. Op de universiteit willen ze dat je alles precies begrijpt. Je leert daar alle stappen zelf te zetten zonder de hulp van een grafische rekenmachine.

Als je wis B leuk vindt, pik je statistiek op de universiteit snel genoeg op.

De eis van de universiteit is ook dat je wiskunde gehad hebt. Ze stellen geen eis over welke wiskunde het moet zijn. Dat zegt al veel.

Kies vooral wat je leuk vindt, dat is heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

A heel veel statistiek! Wi b heb je eigenlijk niet nodig, maar is wel een mooi vak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou B kiezen.
Wiskunde A lijkt namelijk helemaal niet op de statestiek van psychologie. Je leert dus sowieso tijdens je studie hoe je de wiskunde met gebruiken. Als je wiskunde B hebt gedaan dan krijg je een iets beter wiskundig inzicht waardoor je dus uiteindelijk meer aan wiskunde B hebt, dan aan wiskunde A.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wis B gedaan en sociologie gestudeerd. Ik vond statistiek echt super makkelijk dankzij mijn wiskundig inzicht. Wis B is bovendien veel uitdagender! Dus lekker moeilijke wiskunde gaan doen, dan heb je statistiek in de pocket!