dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Error: "Division by zero"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is niet mogelijk. Probeer maar eens met je rekenmachine
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan niet. In de wiskunde, als je dat bijvoorbeeld bij iets op moet tellen, is het dan gewoon 0.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan niet. Probeer maar eens iets te verdelen over niemand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan een taart niet in nul stukken snijden, dus het wordt een error
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan wel delen door bijna nul, dan krijg je bijna oneindig als antwoord. Als je dus deelt door 0, zou je kunnen stellen dat je oneindig als antwoord krijgt. Behalve als je natuurlijk 0 deelt door 0, want dan is het 1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is onmogelijk, en wel om de volgende reden:
Als je 10 deelt door 2 krijg je 5. Als je dat weer keer 2 doet heb je weer 10. Als je 10 deelt door nul, zou nul keer dat antwoord ook 10 moeten zijn, wat niet kan omdat iets maal 0 altijd 0 is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Delen door nul kan wel:
Hoewel delen door nul onbepaald is voor reële en gehele getallen, is het mogelijk om deling door nul consistent te definiëren in andere wiskundige structuren, bijvoorbeeld op de Riemann bol (zie ook polen in de complexe analyse). Bij berekeningen met hyperreële getallen en surreële getallen is deling door niet-nul infinitesimalen mogelijk. Als een getallenverzameling een commutatieve ring vormt, zoals die van de gehele getallen, de reële getallen en de complexe getallen, kan die uitgebreid worden tot een wiel (wiskunde) waarin deling door nul altijd mogelijk is, maar in dat geval heeft de deling een iets andere betekenis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Delen door 0 is niet mogelijk. Echter, 0 delen over een ander getal wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het echt wilt weten, kijk op Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delen_door_nul
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de gewone makkelijke wiskunde kan delen door nul niet. Op school is mij altijd geleerd delen door 0 is flauwekul. Tuurlijk zullen er wel de meest rare berekeningen en theoriën zijn waarbij je wel door 0 kunt delen. Maar daar zul je in het dagelijks leven nooit mee te maken krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dat nu eens gaat benaderen door een getal eerst door 1 te delen en dan door een steeds kleiner getal gaat delen...
Dan wordt het getal steeds groter.
1/0 wordt dan uiteindelijk 'oneindig'.
Op dezelfde manier komt 1/x steeds dichter bij 0, maar wordt nooit echt 0.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het doet op de manie van Miranda dan kan je daar ook een grafiek van maken, een erg merkwaardige grafiek, de lijn zal proberen de x-as te raken maar het zal de lijn NOOIT lukken, hij zal voor altijd dichterbij komen maar NOOIT of te NIMMER de x-as raken. Als je het op die andere manier doet (die van surreële getallen enzo) dan is het raar XD
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan deel je niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is gebeurT
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorbeeld:
10 / 5 = 2 dit geeft: 2 * 5 =10

Fout:

1 / 0 = 'iets' dus 'iets' * 0 = 1

dat iets kan net zo goed oneindig zijn of welke antwoord je ook wilt.

met surreeële getallen kom je er niet, want dat is niet delen door nul maar een benadering van het delen door nul.

ze delen door een oneindig klein getal (infinidecimaal) of je duits infinitessimal

dus delen door: 1/ 0.000...001 = oneindig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nee. want zelfs als je oneindig deelt door 0 krijg je 0 want als je oneindig appels hebt en 0 kinderen. hoeveel appels krijg ieder kind? 0 want er zijn geen kinderen
iets delen door 0 is precies hetzelfde als oneindig delen door iets.
Oftewel
"als je een oneindig hoog plafond hebt, hoeveel velletjes papier van 1 mm dik moet je dan opelkaar leggen om t plafond te raken"
is hetzelfde als
"als je een 3 meter hoog plafond hebt, hoeveel velletejs papier zonder dikte moet je dan opelkaar leggen om t plafond te raken"

Het antwoord op die laatste vraag is oneindig veel. Het antwoord is dus oneindig.
Dat zo'n 1/x grafiek asymptotisch is komt puur door het feit dat het begrip "oneindig" niet grafisch weer te geven is.
Je kan "oneindigheid" alleen maar proberen zo dicht mogelijk te benaderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het getal 0 is in het leven geroepen om binnen rekenen een wiskunde een element/cijfer te hebben dat de weergave is van 'niets'.

Zodra je het getal/cijfer/element 0 gebruikt in rekenen geef je aan dat de uitkomst (1-1=0) leeg/niets overgebleven is, je ergens niets/leeg getal bij op telt (1+0=1) of iets met niets/leeg getal wilt vermenigvuldigen of wilt delen (2/0=2, immers je deelt het met niets anders, daardoor is het 'geen' verhandeling, maw je doet 'niets': 2*0 = niet vermenigvuldigen).

Dus: Wat gebeurt er als je deelt door 0?
Is dezelfde vraag als:
Wat gebeurt er als ik niemand anders iets geef?

In de tweede vraag komt geen 'Delen' voor. MAW je deelt dus niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan wel:
als je doorrekent: 5 : 0 = 0 want: als je 0 kinderen hebt en je hebt 5 appels krijgt ieder 0 want er zijn geen kinderen.
dus net als 0 : 0 = 1 je hebt 0 kinderen en 0 appels hoeveel appels krijgt elk kind?: 0 want er zijn geen appels en ook geen kinderen