wat houdt de formule: r=p/360.R in?

de r staan sowieso voor de straal, maar waar staan de p en de R voor?

Toegevoegd na 50 minuten:
Je hebt zegmaar een cirkel met bijvoorbeeld een 8hoek erin. In de bijlage heb ik een voorbeeld gegeven. De formule kan je daarop toepassen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
2.4K

Het beste antwoord

p = waarschijnlijk pi, 3.141592654 (kijk op wiki voor meer getallen)
.R is hoogstwaarschijnlijk *radiaal (1 radiaal = 180graden/pi -> 180graden = 1pi rad) Let wel op, rad is een eenheid, geen getal.

Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radiaal_%28wiskunde%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pi_%28wiskunde%29

Nu moet je wel opletten of ze r=p/(360*rad) of r=(p/360)*rad bedoelen. Ik persoonlijk denk het eerste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

p staat volgens mij voor pi (π)
en 360.R is volgens mij 360° (360 graden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de natuurkunde kunnen ze deze betekenissen hebben:

p, een orbitaaltype (Een orbitaal is een begrip in de natuurkunde om min of meer aanschouwelijk betekenis te geven aan de baan van een elektron in een atoom.)

R, symbool voor elektrische weerstand (R, symbool voor de (algemene of molaire) gasconstante.

Kun je het hiermee herleiden? Zonder context is het lastig te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar is de formule eigenlijk voor? Misschien moet je in een binas kijken en wordt je dan misschien wel wat wijzer.