misschien heeft hij niet geleerd zijn behoefte in de bak te doen
zet de bak in de hoek waar hij altijd kakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de kattenbak vies is of eng? Goed schoonmaken, met chloor, op de plek zetten waar ie nu poept, als er een deksel op zit: voorlopig even deksel eraf (sommige katten vinden dat eng).
Als je op de plek waar ie nu poept geen bak kunt zetten: leg er alufolie neer, nadat je de boel als volgt hebt schoongemaakt:
"U maakt de sproeiplekken als volgt schoon: eerst met een warme 10% oplossing van biologisch (enzymatisch) wasmiddel (Biotex) voor verwijdering van eiwitachtige componenten. Daarna spoelen met koud water en afdrogen. Vervolgens besproeien met een alcoholoplossing (spiritus) via een plantenspuit. Eventueel inwrijven met een doek voor verwijdering van vet-achtige (geur-) componenten. Azijn kan soms ook helpen. Goed drogen voordat de kat erbij mag."

In de bron staat nog veel meer handige info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed antwoord , alleen als ik de kattenbak met chloor schoonmaak ( en natuurlijk goed naspoel) gaan ze er echt niet meer op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel katten juist wel, ik weet niet waarom. Om over die chloorlucht heen te geuren?
Chloor is in elk geval niet verplicht, zolang je de bak maar goed schoon krijgt ;-)
Rieneke1
13 jaar geleden
sorry hippo, wilde je een plus geven, maar gaf per ongeluk een min.
ik compenseer je elders.
het kan zijn dat hij het liever in een hoek doet, en als hij eenmaal gewend aan 'zijn' hoekje is ...
wat gebeurt er als je de kattebak in dat hoekje zet? gaat hij dan nogsteeds weg?
dan ligt het idd aan de kattebak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Territorium afbakenen in huis. Zijn er meerder huisdieren of vaak bezoek met huisdieren?
13 jaar geleden
Waarom schrijf je altyd in plaats van altijd en terwyl in plaats van terwijl?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ook zijn terretorium afbakenen haha.Ik heb presies hetzelfde met mijn kat.