Ben je paranormaal als je dromen uitkomen?

Vaak droom ik iets wat later echt gebeurt.
Met vannacht een nachtmerrie dat het WK verloren werd met 4-2.
Maar heel vaak ook dejavu dat het lijkt alsof je het eerder heb meegemaakt. Als gemiddelt 1 keer per week je dromen uitkomen. Ben je dan paranormaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

Nee, dan ben je iemand die onbewust goed een situatie kan analyseren, en daaruit kan afleiden wat er vervolgens zal gebeuren. Die onbewuste kennis komt terug in je dromen.

Het is niet paranormaler dan weten dat was droogt als je hem in de zon hangt, of dat er brand uitbreekt als je met een vergrootglas speelt bij een berg droog hout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ja een vriendin van mij had dat ook ze droomde dat ze won met een wedstrijd en dat gebeurde je bent dus niet paranormaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, je bent er alleen veel mee bezig, ook in je droom, dan verwerk je dat.
En om deze voorbeelddroom nu gelijk een nachtmerrie te noemen, lijkt mij wat overdreven
13 jaar geleden
Wat is paranormaal begaafd zijn

Paranormaal begaafd zijn is eigenlijk heel breed. Er zijn vele zaken die met het paranormale te maken hebben. Heel breed gezegd is paranormaal begaafd zijn dat je dingen kan zien of weten, die je eigenlijk niet zou kunnen zien of weten. Er is geen logische verklaring voor. Er zijn vele zaken die bij het paranormale horen. Hieronder de bekendste.

Contact met overledenen
Wanneer je aan paranormaal begaafd denkt, denken de meeste mensen aan contact met overledenen. Paranormaal begaafde mensen kunnen overledenen zien of krijgen boodschappen door. Wanneer iemand contact kan hebben met de overledenen wordt dit een medium genoemd. Als je niet in het paranormale geloofd, komt het heel vaag over. Tenminste je zou toch denken dat als een bekende van jou is overleden dat hij wel contact met jou zoekt. Toch zijn er veel mensen die er wel in geloven. Wanneer ze een medium bezoeken, krijgen ze boodschappen te horen die een buitenstaander eigenlijk niet kan weten. Sommige mensen halen hier troost uit.

Helderzienden
Helderziendheid valt ook onder het paranormaal begaafde. Wanneer je helderziend kan je de toekomst "zien". Het is niet zo dat een helderziende duidelijk kan zien wat er gaat gebeuren. Soms krijgen ze bijvoorbeeld visioenen die pas later op hun plek vallen. Of paranormaal begaafde mensen krijgen ergens een goed of slecht gevoel over. Wanneer iemand bijvoorbeeld zwanger is weten ze al van tevoren het geslacht van het ongeboren kindje.

Helderwetend en heldervoelend
Bij helderwetend kan een paranormaal begaafde weten wat jij op dat moment denkt. Dat is best een eng idee, dat iemand je gedachten zou kunnen lezen. Dit zie je bijvoorbeeld vaak bij tv programma's. Iemand neemt een getal in zijn hoofd en de helderziende raad dat getal. Toch is het fout gedacht dat iemand al je gedachten zou kunnen lezen. Het is vaak erg moeilijk en een helderziende moet zich goed kunnen concentreren. Het zijn vooral de heftigste gedachten die er uit schieten en die een helderwetende kan voelen.

Heldervoelend hoort ook bij het paranormale. De gevoelens worden dan overgenomen. Ben je bijvoorbeeld heel boos, dan voelt de heldervoelende jouw boosheid. Het bijzondere van een heldervoelende is dat hij je gevoelens kan voelen ook al worden ze niet geuit door je. Ook wanneer je lichamelijke pijn hebt kan de heldervoelende dat voelen. Hij voelt dan ook de pijn waar jij pijn hebt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan soms 'voorspellende' dromen hebben. Of dat (para)normaal is? Hangt er van af of je dit heel vaak hebt. Dan krijg je dus boodschappen via dromen.

Maar laat je niet misleiden, dromen zijn nodig en zijn er ook om dagelijkse dingen/angsten te verwerken.

Ik hoop dat je droom van vannacht op spanning en angst gebaseerd is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet zo gek. Ik droomde ook dat Nederland het WK ging verliezen met 1-0. En de ander droomt weer iets anders rond deze spannende uurtjes. Maar je droomt zo'n 6 keer per nacht en er is dus altijd wel een kansje dat iets op ongeveer gelijke wijze gebeurt zoals je droomde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paranormaal is normaal, dus iedereen heeft het, alleen wordt het vaak uitgelegd als toeval, ook al komen je dromen 1 keer per week uit, maar omdat iedereen het min of meer wel heeft is er moelijk een grens te trekken, want eigenlijk is er helemaal geen grens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je droomt vaak over iets wat je overdag bezig houd,daarom zeggen ze ook vaak "ïk wil er eerst een nachtje over slapen".
Zo kun je bijvoorbeeld dromen over het voetbal vanavond omdat het de gemoederen flink bezig houd ,en daardoor dromen dat Nederland verliest,en verliest Ned vanavond dan denk jij "kijk zie je wel "ik heb dat vanacht gedroomd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien, misschien ook niet. Wat doet het er toe.

Het is niet belangrijk wat anderen ervan denken. Het gaat erom dat jij je er prettig bij voelt. Dat jij gaat vertrouwen om wat je meemaakt en ervaart. Dat jij de kracht ontwikkelt om stevig in jezelf te staan en te zijn wie jij bent. Met of zonder uitkomende dromen.

Bij dit soort onderwerpen zijn er altijd mensen die je niet geloven en je wegduwen. Daar zul jij jouw plekje in moeten vinden. Een stukje acceptatie dat jij misschien wel anders bent als anderen.

Ik zal je echter een geheim verklappen. We zijn allemaal anders. Niemand is gelijk.
Het probleem is vaak dat we wel gelijk willen zijn. In onze jeugd voelen we ons allemaal anders en toch hebben we zoveel moeite gedaan om gelijk te worden. Om mee te kunnen doen.
Maar als we niet gelijk zijn, zouden we het dan wel moeten willen? Of lopen we daarmee alleen maar onszelf voor de voeten.

Wees uniek en wees daarbij jezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hebt gedroomd dat Nederland ging verliezen, dan heb je overdag waarschijnlijk jezelf meer druk gemaakt dat Nederland zou verliezen, inplaats van winnen. We dromen over dingen die we overdag meemaken of over na denken.

Deja vu-achtige dromen heb ik ook wel eens. Maar in mijn geval werd de situatie in je dromen maar heel vaag uitgebeeld en toen ik uiteindelijk op dat moment was, leken een aantal dingen wel herkenbaar uit mijn droom, maar dat waren vooral grove details.
Je droomt over iets dat toevallig overeenkomt met een toekomstige gebeurtenis. Vage lege plekken in je droom worden later in je herinnering eraan automatisch bijgewerkt.
(uit mijn ervaring dan)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en nee je bent dus niet paranormaal... net als bijna elke persoon die beweert zeker te zijn van z'n paranormaliteit.