Steenkool is veruit de grootste bron en die brandstof komt juist niet voor in het Midden Oosten en Latijns Amerika. Aardolie wordt gevormd in ondiepe warme binnenzeeën en is daardoor zeldzamer dan steenkool dat werd gevormd toen de continenten met tropische wouden waren overwoekerd. Steenkool komt daardoor eigenlijk overal in ruime mate voor, een derde van de Aarde is immers bedekt met continenten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is moeilijk te beantwoorden, aangezien waarschijnlijk nog niet alle bronnen ontdekt zijn.
Waarschijnlijk zit er onder de noordpool vrij veel olie, maar dit is niet zeker, alleen een verwachting. Samen met de olie die al uit de poolcirkel word gehaald(Rusland e.d.), zou ik zeggen dat daar de meeste brandstoffen zitten.
Maar het is dus niet met zekerheid te zeggen, als er opeens een grote bron ergens word ontdekt veranderd dit weer. Er zijn o.a. wetenschappers die vermoeden dat er onder de zuidpool nog veel brandstof is, maar zeker weten doen we dat niet.