Kan het zijn dat grote sporters tijd langzamer ervaren?

Zou het kunnen dat messi bijvoorbeeld, de ‘tijd’ een 100ste van een seconde sneller ervaart en dat ze daarom zo goed zijn ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Ze zijn zo goed door eindeloos oefenen.

Ik vind het een goede vraag, die ik me ook al gesteld heb. Het zou wel kunnen zijn dat zijn zenuwstelsel gewoon sneller reageert, dat hij snellere reflexen heeft dan de doorsnee persoon. Maar het gaat hem bij hem niet enkel over snelheid. Hij heeft een buitengewoon inzicht in het spel, kan heel goed 'out-of-the-box'-denken, is enorm creatief maar ook eenvoudig in zijn spel. Misschien is het feit dat hij vooral linksvoetig is ook een voordeel omdat de meeste spelers rechtsvoetig zijn en hij dan ook in een soort van spiegelbeeld voetbalt van de doorsnee spelers. Een verdediger heeft dus ook daardoor iets minder vat op hem, omdat ze gewend zijn op rechtsvoetigen te verdedigen (pakweg 90% van de spelers zijn rechtsvoetig, ik gok dat cijfer even). Maar ik denk dat er inderdaad iets te zeggen valt, of een speler als hij de tijd anders ervaart. In die zin dat het misschien allemaal iets sneller werkt in zijn zenuwstelsel, dat hij sneller kan denken, sneller kan uitvoeren, etcetera... Maar vergeet ook niet dat Messi als kind zo goed als niks anders deed dan voetballen. Hij was erdoor begeesterd, misschien zelfs geobsedeerd. Als je dan ook nog eens een grote aanleg/talent hebt, dan moet dat wel uitmonden in iets buitengewoons.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100