Kunnen mieren springen?

Ik zie ze nooit springen.
Dat wil echter niet direct zeggen dat ze niet kunnen springen, sommige mensen zie ik namelijk ook nooit springen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Mieren kunnen niet springen. Ook al hebben mieren zes poten en kunnen ze wel vijftig keer hun eigen gewicht optillen! Gek heh. Alleen een bepaalde mierensoort in Australie kan springen. Mannetjesmieren kunnen daarentegen wel vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Willem Wever.nl en klakkeloos overgenomen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Overnemen is niet erg, overnemen zonder bronvermelding is plagiaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht trouwens dat meisjesmieren (koninginnen ) ook wel op de vleugels gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst zeggen dat ze niet kunnen springen, en dan zeggen dat ze dat in Australie wel doen..
ergo.. mieren kunnen springen! (maar niet elk soort).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moolkeesje: ja, de koningin en de darren, in bruidsvlucht.
Ja, mieren kunnen springen. De enige dieren die NIET kunnen springen zijn olifanten. Alle andere dieren kunnen het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mieren gebruiken hun kaken als springveer. bekijk maar eens deze video: http://www.fuzzyfun.nl/sommige-mieren-kunnen-springen/