Hoe komt de ingang van de mars basis eruit te zien?

Hoe komt de basisi op mars eruit te zien sodra er mensen wonen?
Link van bron please

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K
LeonardN
4 jaar geleden
Hier een link naar het principe van luchtsluis
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtsluis Hier een video van de Hollywoordfilm "The Martian", waarin de hoofdpersoon van buiten naar binnen wil en eerst door een luchtsluis moet.
https://www.youtube.com/watch?v=JwGd4lBb6II
Wellicht een leuk idee om die film te bekijken zolang je in je achterhoofd houdt dat het fictie is.
Op internet kan je uitgebreid vinden waar de film "accuraat" is en waar het niet klopt.

Antwoorden (1)

De ingang zal een luchtsluis zijn. Er is nagenoeg geen atmosfeer op Mars en wij hebben een atmosfeer nodig om te kunnen leven. Dus moet er een (kleine) ruimte zijn tussen de atmosfeer van Mars en het gebouw waarin je de druk kan aanpassen zonder dat het gebouw direct leeg loopt. Hetzelfde zie je nu ook bij het ISS. Daar zijn ook luchtsluisen aanwezig voor als je naar buiten wil.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
heb je een link?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hallo Thecis heb je een link naar waar je het hebt gelezen?
Thecis
4 jaar geleden
@Danie,
Nee, ik heb geen link. Daar heb ik ook niet naar gezocht. Dit valt onder het logisch nadenken. Zonder een luchtsluis kom je namelijk nergens. Juist met de onderbouwing die ik geschreven heb.
En waar heb ik het gelezen:
- Quest
- Kijk
- Wetenschap in beeld
- Website NASA
- bij informatie over het ISS
Maar laat ik het werk voor je doen wat je ook gemakkelijk zelf had kunnen doen.
https://lmgtfy.com/?q=luchtsluis+wiki (2e link)