wat gebeurt er met de hersenen als je dood bent ?

Een vriendin en ik vragen zich af wat met je bewustzijn gebeurt van levende dingen die dood gaan ?
We weten wat er met lichaam gebeurt en houden wetenschappers zich mee bezig bij dieren en mensen ?

Sorry als ongepast is maar we willen graag een antwoord van iemand.
hartelijk bedankt :D

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit weet niemand.Wat er gebeurt als je werkelijk dood bent, weet niemand. Er is jammer genoeg nooit iemand teruggekeerd om te vertellen hoe het er daar aan toe gaat. Coenen concludeert: “Je steekt die mooie rivier over en dat is het einde. De hersenactiviteit houdt ermee op en dan ben je niet langer”. Mensen die een bijna-doodervaring hebben meegemaakt, denken daar anders over. Die zijn niet bang voor de dood, omdat ze ervan overtuigd zijn dat hen iets prachtigs te wachten staat aan de andere kant. Maar totdat de wetenschap het menselijk bewustzijn ontcijfert, zullen we moeten afwachten tot we het zelf meemaken.
fremar
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Dr. Bob Smalhout heeft hier ooit een artikel aan gewijd. De kleuren en belevenissen bij bijna-dood-ervaringen zouden een chemische reactie zijn bij het stervensproces. Meer kan ik me niet herinneren, zal proberen het artikel op te sporen. Vragen kan niet meer, hij is in 2015 overleden.
Ivana
8 jaar geleden
Deze:
Een wetenschappelijke Visie op de Bijna-Dood Ervaring. Kampen, Uitgeverij Ten Have ... Prof. dr. Bob Smalhout