Kan iemand mij vertellen wat het glaswerk op de foto is? Het lijkt iets uit een labaratorium

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Beide bovenstaande antwoorden zijn niet correct, het is een toestel van Kipp, bedoeld om gassen te genereren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Niets aan toe te voegen :-) +
Antoni
9 jaar geleden
koosknip, is dit glaswerk (ook altijd) uit één stuk, zoals de vraagsteller schrijft in een reactie bij het antwoord van GoeieVraaggebruiker wijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweldig, bedankt, dat is hem :)

Andere antwoorden (2)

Ja, dat zijn kolven voor gebruik in een laboratorium. Zijn er in vele soorten en maten met 1 of meerder openingen, tuiten en deksels. Dit lijken me oudjes, ze zijn ook nieuw te koop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is glaswerk om via stoom te destilleren.
Plaatje bij antwoord
Amadea