Wat bedoelde Albert Einstein met zijn uitspraak: het verschil tussen het geniale en domheid is dat het geniale gelimiteerd is?

Bedoelde hij daarmee dat er altijd meer vragen dan antwoorden zullen zijn? Of dat genialiteit zeldzaam is en domheid niet? Of, of..??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Reddie
10 jaar geleden
Bij nader inzien zou je tweede suggestie ook mogelijk zijn.
Helaas kunnen we het hem niet meer vragen.
Neem een briefje mee naar het hiernamaals. Wie weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het tweede gedeelte.

Het beste antwoord

Anders gezegd, genialiteit is begrensd, domheid is onbegrensd.
Een geniaal iemand kan heel veel weten, maar niet alles.
Een dom iemand kan heel weinig weten, tot zelfs helemaal niets.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel helder!!!!

Andere antwoorden (2)

Hij bedoelde ermee dat er altijd meer domheid zal zijn dan genialiteit, wat niet automatisch inhoud dat domheit alleen door domme mensen naar voren geroepen word ,ook geniën kunnen domme dingen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus het hoeft niet alleen betrekking te hebben op kennis, maar het kan ook met gedrag te maken hebben? Dat domheid bijvoorbeeld meer zegt over een foute denk -of handelswijze?
Reddie
10 jaar geleden
Waar ik aan wil toevoegen dat slimheid en domheid in alle "lagen" van de bevolking voorkomt.
Ik ken (onder andere) een slimme WaterleidingBedrijfKraanDichtdraaier, en ook domme ingenieurs, doctorandi en juristen.
Reddie
10 jaar geleden
Overigens, ik weet niet of en wat "onze eigen" Amadea gestudeerd heeft, maar ze geeft op de meest uiteenlopende vragen erg goeie antwoorden.
Je kunt nog zo geniaal zijn, er is altijd wel iemand die nog dommer toedoen de genialiteit teniet doet.