achtbaan de Python in het Nederlandse pretpark de Efteling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je googled op 'ongeluk pretpark Nederland' dan krijg je een aantal links. Ik raad je aan die te bekijken. Kan je tenminste naar eer en geweten zeggen dat je ZELF je onderzoek hiernaar gedaan hebt!!!

Succes met je werkstuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op "Geef antwoord op deze vraag" klikt, en zorgt dat je daarna ook daadwerkelijk antwoord op de vraag geeft, dan kan je teminste naar eer en geweten zeggen dat je die punt écht verdient hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima hoor, ik vind alleen dat als je een werkstuk moet maken dat je dit zelf moet doen en niet GV voor je karretje moet spannen. Ik heb wel research gedaan om dit antwoord te kunnen geven, als ik had geantwoord 'ff googlen' dan was het een ander verhaal geweest. Ze hebben het nu al zo makkelijk vergeleken met zo'n 20 jaar geleden, ik weet nog dat ik diverse boeken door moest worstelen. Nu is alle informatie een 'muisklik' verwijderd van je beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
google is for losers
In 1994 een achtbaan ongeluk in Walibi Flevo.

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1994/07/06/2641529/Drie_gewonden_na_ongeluk_met_achtbaan_Walibi_Flevo.html

In 2008 een wild waterbaan ongeluk in toverland.

http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2005/05_mei/08/binnenland/0508_1900_ongeluk_pretpark.xml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewonden door ongeluk in pretpark
Bij een ongeluk in het Limburgse pretpark Toverland zijn vijf mensen gewond geraakt, meldt de politie.
GEWONDEN DOOR ONGELUK IN PRETPARK
Foto

Wildwaterbaan
De vijf zaten in een wildwaterbaan. Hun bootje, in de vorm van een boomstam, maakte bij een afdaling teveel vaart. De achterzijde van de 'boomstam' kwam omhoog en de inzittenden kwamen daardoor buiten de baan terecht.

Attractie gesloten
Vier van de vijf zijn naar het ziekenhuis gebracht. De attractie in de plaats Sevenum is gesloten. De Keuringsdienst van Waren stelt een onderzoek in.

'Waanzinnig'
De attractie heeft de naam Back Stroke. Op de website van Toverland wordt hij omschreven als 'een waanzinnige boomstambaan die op het hoogtepunt van 15 meter een enorme watersplash zal veroorzaken'.