op welk materiaal hoor je waterdruppels bijna niet tot niet?

dan bedoel ik, als je van een hoogte van ongeveer 50 cm een druppel water (1 druppel) laat vallen op wat voor materiaal hoor je het uiteen spatten van die druppel niet of nauwelijks.

ik wil namelijk een rek maken waar ik mijn duik spullen aan kan op hangen als ze moeten drogen, maar aangezien ze in dezelfde kamer hangen als ik slaap wil ik niet wakker worden gehouden door die vallende waterdruppels.
daarom wil ik weten wat voor materiaal ik er onder moet leggen om geen of bijna geen geluid te horen.

Toegevoegd na 9 minuten:
misschien een beetje veel gevraagd maar als het kan moet het recyclebaar zijn of heeeel lang mee gaan, dus niet dat het na een paar keer opvangen vol zit en ik weer nieuwe moet kopen.

(nog moeilijker: goedkoop is ook wel fijn :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Gras op een geperforeerde plaat met afvoer. En het wordt ook nog automatisch bewaterd! Je moet het alleen zo nu en dan maaien, of je zet er een konijn in.
Ludiek of niet?

Toegevoegd na 1 uur:
Toen ik aan de zuurkool zat schoot me je vraag weer te binnen. Nee ik wil geen zuurkool voorstellen hoor, een keer ludiek zijn is wel genoeg. Ik kreeg een ander goed idee, maar zag dat iemand hetzelfde idee al had geponeerd. Nou ja dat kan gebeuren. Uiteindelijk was Darwin ook niet de eerste geleerde die de evolutietheorie publiseerde, maar hij is wel de beroemste geworden, dus wie weet.
Ok, daar gaan we. Je zoekt het "stilste"materiaal, maar dat hoeft natuurlijk niet. Het zachtste geluid wat een mens kan waarnemen licht ergens tussen de 20 en 30 dB, afhankelijk van de frequentie. Een fluister gesprek produceert ongeveer 40 dB. Nou dat scheelt al weer een slok op een borrel. Daarnaast moet de constructie makkelijk schoon te maken zijn en hygienisch. Als je de botsingenegie (en dus het geproduceerde geluidniveau) nou eens vermindert door de druppels niet op een vlakke maar schuine plaat te laten vallen (is al verkondigt) en je neemt geen hout maar b.v. zacht rubber wat makkelijk schoon te maken is, niet gaat rotten, niet gaat stinken, duurzaam is en hygienisch (nog niet verkondigt) dan ben je er volgens mij. Wel of niet opvangen, c.q. afvoeren van het water hangt af van de hoeveelheid lekwater, maar dat kun je zelf beter bekijken. De zuurkool heeft me goed gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik denk dan aan een wasmachinelekbak waar je een dikke laag schuimplastic indoet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zachtboard. Nadeel is wel dat het uitzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een laag watten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort de druppels niet als ze op een schuinstaand iets vallen. Neem bijvoorbeeld een plankje en zet dat bijna, maar net niet helemaal, rechtop. Het materiaal maakt dan niet uit. Het feit dat de druppel niet abrupt iets tegenkomt en daar "met geweld" uiteenspat, zorgt ervoor dat de druppel naar beneden glijdt. Dat hoor je niet.

Je moet wat experimenteren met de beste mate van "schuinheid".

Als één plankje niet genoeg is, kun je een constructie maken van meerdere plankjes. Die staan dan naast elkaar. Zeg maar zoals de lamellen van een luxaflex, maar dan naast elkaar in plaats van boven elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het mogelijk is, kun je er met deze methode zelfs voor zorgen dat de druppels helemaal niet vallen. Zet de plank (of de plankjes) dan zo neer dat de onderkant van je duikspullen nét tegen het plankje aankomt. Een druppel die niet valt, maakt ook geen geluid.

Oh ja, onder die plankjes zet je natuurlijk een opvangbak en/of een handdoek.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed idee volgens mij! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook van mij +1, alhoewel ik wel even naar je oplossing moest refereren. Neem me niet kwalijk.
een lekbak met een stuk rubberen ondervloer erin.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit kan echt heel lang mee gaan als je pak droog is bak legen en rubbermatje effe uitvringen

Toegevoegd na 12 minuten:
erover heen spannen is nog beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar ik bedoel eigenlijk dat je de rubbermat over de bak spant het water wat dan nog druppelt hoor je niet die afstand is te klein.
Een douche mat. en dan die van zachte schuim om stinken te voorkomen . en je later zo kan laten drogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een pak filterwatten bij een vijvercentrun of tuincentrum, als daar de druppels op vallen noor je niets.
Gaat jaren mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooie bak vol vetplantjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een een grote badhanddoek zal volstaan! Onder je pak leggen en de volgende dag kun je de handoek ophangen naast je - droge - duikspullen.