wat voor een fysiek en geestelijk effect heeft de smaragd steen?

ik heb nu laatst een steen gekocht waarin een smaragd zit het is licht geslepen en ik draag het in een zakje rond mij nek wat voor een effect heeft dit op mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nauwelijks effect of geen effect, anders had je het wwl gemerkt of gehoord van anderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@khepput!

Het beste antwoord

Even een stukje voor je gekopieerd van een site die gaat over de betekenis en werking van stenen.

http://www.edelstenenenmineralen.nl/smaragd.html

Waar dat geloof in die werking vandaan komt is mij een raadsel.
Het hoe het in stand kan blijven is een nog veel groter raadsel.
Er is geen enkele werking, geestelijk of lichamelijk aangetoond.
Maar je mag er mee doen wat je wilt:

*****Smaragd is doorzichtig tot doorschijnend en heldergroen van kleur met een glasachtige glans. De steen behoort tot de beryl-familie.

Werking
Smaragd activeert het hart chakra en stimuleert liefde, inspiratie, openheid, oprechtheid, positiviteit, genieten van het leven en gevoel van eenheid en heeft hierdoor een positieve werking op relaties, vriendschappen en de samenwerking in groepen. Het bevordert geestelijke groei, een vooruitziende blik en helderheid van geest, doelgerichtheid, alertheid, evenwicht en helpt bij het overwinnen van tegenslagen en kan helderziendheid stimuleren. Fysiek heeft de steen een positieve werking op de ogen en het gezichtsvermogen, regeneratie en herstel, de bijholten, de longen, het hart, de lever, reumatische aandoeningen, het immuunsysteem, claustrofobie, infectieziekten, de spieren, diabetes en epilepsie.*****
....einde citaat.

Wat het voor effect op jou heeft:
Als jij de steen mooi vind en je voelt je mooier doordat je een mooie steen draagt, dan zul je je ook beter voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het effect dat de smaragd op jou heeft, wordt enkel en alleen bepaald door jouw geloof.

Als jij gelooft dat die smaragd jou rustiger maakt, zul je rustiger worden.

Als jij gelooft dat die smaragd jou actiever maakt, zul je actiever worden.

Voor enig ander effect is nooit enige aanwijzing gevonden.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer goed antwoord!
Reddie
12 jaar geleden
Als het een zware steen is ga je wel krom lopen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens: +
Als ik zie wat zo'n steen allemaal kan doen, zou kunnen doen..........dan was iedereen helemaal gelukkig en blij,
alleen door het dragen van een steentje om je nek. En waarom is dat dan niet zo?