Elke keer dat er een golf het strand op rolt en daarna weer terugtrekt staat hij heel even stil, waarbij hij zand afzet wat in het zeewater zweeft. Wanneer het eb wordt, komt de zee telkens een stukje minder ver. Daardoor blijven die afzettingen telkens achter elkaar liggen, en krijg je horizontale strepen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maar dan zou het strand toch juist schuin, maar wel glad moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je het wasbord-achtige relief in het zand?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elisabeth slaat de spijker op z'n kop.