Hoe heet de angst voor vreemde toiletten?

Is er een naam voor deze angst? ik heb wel van Xenolavabofobie gehoord..maar heb het idee dat dat meer een angst voor vieze toiletten is.
Ik bedoel echt de angst voor een toilet waar je nog nooit geweest bent, zoals een openbaar toilet, en dan vooral chemische toiletten of automatische doortrekkers/reinigers..
Is er een verklaring voor deze angst? Iemand met ervaring ook misschien?

Toegevoegd na 26 minuten:
Het heeft niets te maken met de angst om te plassen in het openbaar oid.
En ook niet met het zich bevinden in een kleine ruimte.

echt de angst voor vreemde toiletten...(vooral automatische doortrekkers/reinigers)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Ik denk dat je dan op 'paruresis' uitkomt.

"Het is meer dan een gewone gêne of een verlangen naar privacy, en kan daardoor ongemak veroorzaken."

Toegevoegd na 12 minuten:
Niets met plassen in het openbaar te maken, dus.
Oké, volgens mij valt het dan onder de noemer Agorafobie.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, het heeft niets met de angst om in het openbaar te plassen oid te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar toch heeft Antwoordman volstrekt gelijk... Maar je kan inderdaad ook beter aan Hexakosioihexekontahexafobie lijden dan aan Paruresis...
AWM
14 jaar geleden
Allemachies, spreek dat eens uit!
Is geloof ik Grieks voor 666-angst:)
Maar we hebben gelukkig ook nog de welbekende paraskavedekatriafobie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet bepaald bang voor een vrijdag de 13de Antwoordman:P
AWM
14 jaar geleden
Weet je waar ik nou last van heb? Van
Hippopotomonstrousesquipedaliafobie !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Sesquipedalofobie wat subtieler klinken;-)
AWM
14 jaar geleden
Oh, voor dat woord ben ik helemaal niet bang!
Hierbij een link: http://www.therapiehulp.nl/klacht/angst/fobie/fobie-lijst/

Hier staan alle mogelijke angsten benoemd. Misschien kun je de jouwe ook vinden. Het zij er overigens wel erg veel. Ik wist niet dat er zoveel angsten bestonden!