Hebben zon, maan en aarde al eens eerder op een lijn gestaan?

Op 21-12-2012 staan zon, maan en aarde op een lijn. Is dit al eens eerder gebeurd?. En wat verwacht men dat er zal gebeuren als die drie op een lijn staan? Houden ze op met draaien? Valt het aardmagnetisme weg? Verdwijnt onze lucht zomaar in het heelal? Vallen degenen die dan net "onder" zijn van de aardbol af? Verdwijnt het zeewater plotseling in het heelal? Wat, wat, wat?????

14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Bij maan- en zonsverduisteringen staan de maan, de aarde en de zon ook ongeveer op 1 lijn.
Dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dit gebeurt één keer in de 64.000 jaar dus het is best wel uniek dat we dit mogen meemaken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Zijn toen niet de dinosauriers uitgeroeid?
zondag
14 jaar geleden
O sorry, paar nulletjes vergist.
Bij elke zons- of maansverduistering is dat zo... Dus is helemaal niet zo zeldzaam... Vele keren per jaar gebeurt dat...

Nee er gebeurt niets ernstigs, niets van dat alles, er is niets aan de hand, niet bang zijn...

Toegevoegd na 8 minuten:
Elk jaar zijn er verschillende maansverduisteringen en elk jaar wel een zonsverduistering hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bron?
zondag
14 jaar geleden
Ach XiniX, ik ben helemaal niet bang maar gewoon razend nieuwsgierig. Ik ben blij dat ik het mee mag maken (hoop ik tenminste). Ook het hele circus dat nu langzamerhand op gang komt. Je zult nog eens versteld staan over hoe gek de mensen zullen gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@zondag... Ja dat klopt... Ze geloven alles... Zelfs in Harry Potter...
zondag
14 jaar geleden
Heb jij daar ook zo'n hekel aan? Heb 4 boeken gelezen maar het kon me totaal niet boeien. De films ook niet.
De rechte lijn is een bedenksel van de mens.
De zon, maan en de aarde hebben er geen weet van, en doen wat er van ze verwacht wordt: doordraaien.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron?
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loopmeisje?
ik denk dat de maan gaat branden , de zon gaat water produceren, zondag wordt zaterdag, mannen krijgen vagina's vrouwen krijgen piemels, een hond wordt een kat een rat wordt een vogel...wat wat wat?????????????

schat het is 2009!!!!!!!!! hoe moeten wij weten wat er in 2012 gaat gebeuren?? dat is IN DE TOEKOMST!!!

weet jij het? weet jij wat er morgen gaat gebeuren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is toch enigszins zorgelijk, ik neem dadelijk misschien een wijntje, maar als ik dit soort visioenen ga krijgen dan heb ik te veel gehad.
zondag
14 jaar geleden
LOL. Zal ik mijn nick dan maar vast in Zaterdag veranderen @Naatje? Ben ik er op tijd bij voor mijn kat een hond wordt ;-)
Het is nog niet eerder gebeurd op een moment dat de datum zo mooi stond: 12-12-12. Dus wat dat betreft is het wel speciaal, maar dat betekent niet dat daardoor natuurrampen zullen plaatsvinden. Hooguit een springvloed.

Toegevoegd na 6 minuten:
oh ik zie nu dat het 21-12-12 is... jammer!!
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het dan ook volle maan? want die is wel nodig voor springvloed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herinner me als de dag van gister dat het 11 november 1111 was. Een fijne zaterdag, was dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deva: sorry, eerste kwart.
itsme
14 jaar geleden
ajajaj, dan klopt het hele verhaal dus niet... ze staan niet op 1 lijn!!
inderdaad, 28 december is volle maan.
nou, mod, haal de vraag maar weg wegens onjuist uitgangspunt...
zondag
14 jaar geleden
Wat nou onjuist uitgangspunt @itsme? Ik heb het niet van mezelf hoor maar lees het momenteel in allerlei kranten. Mijn vraag is trouwens of die constellatie al eerder is voorgekomen. Geef me daar antwoord op (of hou je kop; dat rijmt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"12-12-12. Dus wat dat betreft is het wel speciaal"
Hoezo zou 't dan speciaal zijn?
itsme
14 jaar geleden
@zondag: als het dan niet volle maan of nieuwe maan is, staan de aarde, zon en maan niet op 1 lijn. Want als je op die dag vanaf de aarde de maan voor de helft belicht ziet door de zon, dan staat de maan niet tussen aarde en zon in, en ook staat de aarde niet tussen de maan en de zon in. Oftewel ze staan niet op 1 lijn.
@mmm de opmerking dat het op 12-12-12 zou zijn was onjuist. Moet zijn 21-12-12.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er voor die tijd nog iets veel spannenders staat te gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al nooit begrepen waar al die waarschuwingen voor dienen. Als de wereld vergaat heeft het toch geen zin om op een berg te klimmen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je in 1 zinnetje zeggen waar die site over gaat? Want om dat nu allemaal te lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die site gaat over het einde van de wereld, natuurlijk, en dat een of andere god zijn trouwe volgelingen voor die tijd zal komen halen. Alleen wordt de datum nu al een half jaar telkens doorgeschoven wanneer de laatstgenoemde datum weer geweest is. Toekomstvoorspellen blijkt lastiger dan je zou denken.
Ik ben inmiddels de tel kwijt maar de aarde had al minstens 5 keer volledig dood en ontploft en vergaan moeten zijn de de kleine 20 jaar dat ik op deze planeet mag zijn... Alleen elke morgen kom ik weer tot de conclusie dat het alweer niet gebeurd is...
Mja net als weermannen maken ook deze mensen met hun voorspellingen wel is 'n foutje...

Maar om even terug te komen op je vraag. Er gebeurd niks ... Miss gaat het sneeuwen; zou wel leuk zijn weer eens witte kerst..!!

Dit is trouwens nog wel 'n leuke site voor je: http://www.gerrit-wammes.nl/2012%20De%20Verandering.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, al ontelbare malen. Als ze op een lijn staan, heb je een zons- danwel maansverduistering. Vrij gewoontjes.