Hoe groot is de kans dat een auto ontploft als hij een ravijn in valt?

In Hollywood is die kans ongeveer 99%

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Die kans is minimaal. De mythbusters hebben dat getest en kregen geen explosie terwijl ze een auto van tientallen meters naar beneden lieten storten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Goede praktische onderbouwing. Plus.

Andere antwoorden (2)

In het echt niet zo heel groot. Van belang is of hij voor of achteruit valt. De tank zit vrijwel altijd achterin de auto. Dus als de auto achteruit valt, en de tank barst kan elk vonkje zorgen voor een ontbranding van de benzine. Aangezien een auto ook een grote hoeveelheid electronica bevat is de kans op een vonkje zeer reeel aanwezig. Ook maakt veschil of je te maken hebt met een amerikaanse of een europese auto. Europese autos zijn compacter en steviger qua constructie. Ook zijn de elektrische delen beter afgeschermd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er moet ergens een vonk overspringen tijdens de samenkreukeling van de auto op de grond. De kans dat deze net op het juiste moment ontstaat en 'goed' terechtkomt is klein.

Dus, er is een kans maar verwaarloosbaar.