Op de film wordt op elk opeenvolgend beeldje de stand van het wiel net een stukje voor de volledige omwenteling afgebeeld. Gaat het wiel sneller draaien dan lijkt het even stil te staan en bij nog sneller draaien lijkt het weer vooruit te draaien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is te wijten aan het "stroboscoop" effect.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Film is typisch 18 beeldjes per seconde, en als er vier of vijf gaten in de wielen zitten dan lijkt het voor jouw oog dat het achteruitdraait...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat patrick zegt maar nu met bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij gebeurt dit gezichtsbedrog ook in de reële wereld. Althans ik meen te herinneren dat ik dat zo gezien heb.