Wordt de zinsnede "Maar even voor mezelf" aangeleerd voor telefonische bevragingen?

Beroepshalve krijg ik regelmatig telefoon van firma's die hun producten of diensten aanbieden. Meestal zeggen ze in enkele zinnen wat ze aanbieden en dan stellen ze bijna allemaal letterlijk de volgende vraag: "Maar even voor mezelf, wat doet uw bedrijf". Volgens mij kan het geen toeval zijn dat iedereen start met "maar even voor mezelf". Wordt dit misschien in cursussen telefonische communicatie zo aangeleerd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, wordt zo niet aangeleerd... ze willen de gesprekken persoonlijker maken, door interesse te tonen in je. Nieuwe mensen worden opgeleid door een collega, en horen deze zin ook vaak. Of ze zitten op het werk naast elkaar en horen vaak deze zin voorbij komen. Dan ga je dit vanzelf een beetje overnemen.

Als je zo'n 50 gesprekken per dag moet doen, heb je toch geen kans je in zo'n bedrijf te verdiepen. Bovendien kun je door dit soort vragen het interventie-niveau beter inschatten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100