Wanneer is een pakketje (koffertje) verdacht? Is een pakket op een perron bijv. waarop DHL staat minder verdacht dan een waarop een doodskop staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een palletje is verdacht als het er staat en er niemand bij in de buurt is die zich erom kommert. Het heeft niet veel met het uiterlijk te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pakketje (koffertje) is verdacht zodra het zonder begeleider op het perron staat.

Als iemand het in zijn hand heeft, of er naast zit, dan is het niet verdacht.
13 jaar geleden
Als het om een onbewaakt pakketje of koffer gaat. Als iemand het daar neergezet heeft met een slechte bedoeling zal hij er niet zo vlug een doodskop op afbeelden. In die zin is het uiterlijk ook van belang.
Overigens worden explosieve pakketjes vaak verborgen opgesteld, b.v. in een vuilcontainer of achter een onbemande balie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pakketje is verdacht wanneer het op een plaats staat waar veel mensen (samen) komen en inderdaad schijnbaar langere tijd onbeheerd is.
In Jeruzalem heb ik dit meegemaakt, de plaatsen die het meest kwetsbaar waren waren het busstation en de ingang van de overdekte markt. Als daar iets stond buiten beheer
was er gelijk groot alarm.
Ik ben getuige geweest van de ontmanteling van een verdacht koffertje bij het busstation.
Ik stond op (redelijk) veilige afstand achter een muur en kon het proces volgen.
Er volgde geen explosie oid. en het leven ging direct daarna weer gewoon door, men is dat daar blijkbaar gewend.