Zou jij als avond/nachtmens diep van binnen niet liever een ochtendmens willen zijn, (of andersom)?

Ik heb vaak wel spijt de volgende ochtend dat ik weer zo laat naar bed ben gegaan, en ben soms jaloers dat mijn man voor dag en dauw er weer zo vroeg uitgaat.......... Alleen als ik moet werken sta ik vroeg op en dat bevalt me ook prima, maar als ik vrij ben draai ik me op dat moment liever nog eenkeer om en slaap nog heerlijk 1 of 2 uurtjes door. Maar als ik dan wakker ben is de ochtend alweer bijna voorbij, zonde eigenlijk!

14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik herken dit helemaal.
Ik ben ook echt een avondmens. 's Avonds kan ik zo vroeg als ik wil in bed gaan liggen, maar slapen: ho maar! Echt heel vervelend, want 's ochtends gaat de wekker vroeg en hoe later ik in slaap val, hoe erger de situatie 's ochtends is. De wekker gaat regelmatig om 6 uur, en dan moet ik mezelf echt uit bed trekken. In dat geval zou het me heerlijk lijken een ochtendmens te zijn, dan zou ik dat probleem niet hebben en 's avonds ook kunnen slapen.
Daarbij heb je dan inderdaad nog wat aan je ochtend zodra je wakker wordt op een 'uitslaapdag'.
Ik zou dus dolgraag eens willen wisselen om te weten hoe dat voelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Daar voel ik het meest in mee...

Andere antwoorden (10)

ik ben ook een avond/nacht mens en heb er geen spijt van. ik word in de avond pas echt wakker, en de meeste feestjes enzo zijn ook in de nacht;). ook zijn mijn buitenlandse vrienden dan op de chat enzo ^^. ik heb zelfs doelbewust de opleiding beveiliging gekozen ivm avondwerk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was vroeger ook een nachtmens,maar langzamerhand is dat overgegaan op de ochtend.
s,morgens vroeg de hele dag vroeg.
en eigenlijk uitslapen kan ik niet eens meer,elke morgen gewoon vroeg op of het nou zondag is of eerste kerstdag.
maar daar staat wel tegenover dat ik er ook s,avonds om 11 uur maximaal in bed lig,uitzonderingen daargelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik BEN nu eenmaal een ochtendmens, en daar kan ik weinig aan doen. Al voor de wekker gaat om kwart voor zeven sta ik naast mijn bed, en in de ochtend ben ik op mijnbest. Maar 's avonds ben ik dan ook vaak een balletje, en juist 's avonds 'gebeurt' het allemaal. Verenigingen, vergaderingen, feestjes, hobbies, leuke teeveeprogramma's komen pas na tienen.....terwijl ik voor de goede orde eigenlijk om tien uur, half elf in bed zou moeten liggen. Maar sociaal is dat nauwelijks bol te werken en lukt het maar een heel enkele keer.

Aan mezelf hoef ik niks te veranderen, maar ik zou het wel lekker vinden als er na tien uur 's avonds ook gewoon nergens niks meer te doen was, zodat ik mijn natuurlijk ritme kan volgen. Nu slaap ik eigenlijk te kort en moet regelmatig overdag of in het weekend even inhalen ; en dat vind ik dan weer zonde van mijn tijd, want de dagen ZIJN al zo kort.

Avondmens zijn zou daar echter volgens mij niks aan oplossen ; vanwege werk en school moet ik toch altijd voor dag en dauw op. Maar als ik vakantie heb, zit ik na een paar dagen in mijn 'natuurlijke' ritme (6 uur op, 10 uur naar bed) en voel ik me beduidend beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik ken het, elke dag spijt omdat de ochtends erg fijn is om op te staan eigenlijk. s`morgens is het ook nog niet zo druk met boodschappen, en in de zomer is het in de ochtend ook nog niet zo heet en je hebt meer uren daglicht per dag. ik zou het best wel willen veranderen, maar het is echt een patroon wat ik niet zo snel kan veranderen. ik sta om 7.30 op, maar ben nog kei kapot van de late avond daar voor. ik leer er echt nooit van, want in de avond gaat het weer precies zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik sta dagelijks rond 6 uur op, en dat bevalt uitstekend.
heerlijk zo 's ochtends lopen keutelen terwijl de halve wereld nog op bed ligt!
geen haast of niks...
's avonds lig ik er om 10 uur in, vrienden kennen m'n ritme, en krassen gelukkig op tijd op.
14 jaar geleden
Ik ben een ochtendmens, altijd al geweest. Als ik vroeger ging stappen en diep in de nacht thuis kwam, zat ik om half 10 vrolijk weer aan tafel met een bak koffie. Dus toen de kinderen werden geboren hoefde ik niet om te schakelen. Sta nog steeds elke ochtend om 6 uur, half 7 naast m'n bed, door de week en in de weekenden. Maar merk wel nu ik ouder wordt dat ik aan het begin van de avond, als de kids op bed gaan, vaak in een dipje beland. Moet me daar dan ook echt tegen verzetten, want val anders geheid in slaap. Ik ga meestal tegen een uur of 10, half 11 naar bed. Heel af en toe probeer ik op zondagochtend wat langer te slapen ( dat is dan tot een uur of 8:)) maar ik heb het idee dat ik dan meer moe ben dan wanneer ik er vroeg af ga. Dus ochtendmens zijn bevalt me wel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil eigenlijk een "allesmens" zijn, maar helaas kan dat niet en ben ik een ochtendmens.
Ik sta altijd, ook in de weekends ( dan heb ik mijn contract-uren op mijn werk ) om 6 uur op, dat is geen enkel probleem, ik hou ook van de ochtenden, ben dan meteen heel actief! Maar oh wat vind ik het s`avonds jammer dat ik om 10 uur finaal afknap!!! Dan is het net zo gezellig en krijg ik slaap :-(.
Natuurlijk wordt het s`avonds wel eens later, maar als ik dan over mijn slaap heen ben, kan ik niet in slaap komen :-(.

Ik teken ervoor een "allesmens" te worden!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben eenmaal een nachtmens en heb daar geen probleem mee. Alleen wel erg lastig dat ik dan om 6 uur mijn nest uit moet terwijl ik net lekker slaap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een ochtend en een avondmens, maar ik heb 9 uur slaap nodig, mijn hele dag is volgepropt met van alles en ik wil dat vanalles ook zo goed mogelijk en liefst zo snel mogelijk doen, waarschijnlijk kost me dat veel energie vandaar dat ik 9 uur moet slapen.
Nu ik met pensioen ben hoef ik niet meer vroeg op en dat doe ik ook dan niet, maar ben ik er dan uit vind ik het weer zonde van de tijd dat ik sliep en op tijd naar bed lukt ook niet altijd, maar voor mij en iedereen hier geldt dat een dag maar 24 uur heeft en als je die tijd goed besteedt, moet je gewoon te vrede zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een avondmens, en ga vaak veel te laat naar bed.
Dit is echter wel eens lastig als mijn man (die in wisseldiensten werkt) vroege dienst heeft, en ik 3 kinderen op gang moet brengen waarna ik er al een dagtaak op heb zitten als ik naar mijn werk ga waar ik direct dringende behoefte heb aan een kop koffie.
ik zou niet persé een ochtendmens willen zijn, maar het is soms wel gemakkelijker denk ik.