Welke eigenschappen moet iemand hebben om in een dictatuur bij de censuur te gaan werken?

Zijn daar onderzoeken naar gedaan, bv karakterprofielen opgesteld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Allereerst vertrouwen en verbonden voelen met de dictatuur. Door je in te leven in een bepaalde uitstraling van een dictatuur (wat makkelijker gaat indien je je geheel niet bewust bent van de dictatuur op zich) kan je makkelijk bepalen welke onderwerpen wel of niet besproken kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen eigenschap maar het helpt wel om volgzaam te zijn in een dictatuur: Als je heel arm bent en moeite moet doen om je hoofd en dat van je familie boven water te houden, kun je het je niet permiteren om kritisch te zijn.
Je wilt alleen maar overleven en zult ver gaan voor brood op de plank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geen dictatuur nodig om censuur te hebben wat dat heeft bijna ieder land nog. De ene wat strenger dan de ander. In Amerika is het normaal dat life beelden vaak 5 min. vertraging hebben.

En dictatuur hoeft helemaal niet slecht te zijn. Of vrijheid beperkt. Dit is het zelfde als onze democratie. Het gaat niet om het systeem maar hoe je het uitvoert.

Ook de vorm van censuur die ik denk dat jij bedoelt is gewoon naar de groten lijnen kijken en dat kan iedereen wel, anders wel te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie moet je goed op de hoogte zijn van de ideologie van de dictatuur, zodat je weet wat er wel en wat er niet gecensureerd moet worden. Anders kun je je werk niet goed doen.

Karaktereigenschappen verschillen verder niet van de (karakter)eigenschappen die je moet hebben om in zijn algemeenheid te zorgen dat een organisatie gestroomlijnd verloopt, en dat de administratie op orde is en de regels worden toegepast. Beetje zoals een gemiddelde moderator eigenlijk, maar dat is vrijwiligerswerk in een tamelijk democratische (niet anarchistische) omgeving, en dus eigenlijk totaal onvergelijkbaar.