kan iemand (man of vrouw) romantische liefde voelen voor meerdere mensen tegelijk?

Het gaat absoluut niet om lust als hoofd oorzaak maar om echte liefde.
Kan iemand ruimte hebben in zijn hart voor meerdere?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja dat kan.... ik ben er zelf het levende voorbeeld van.... ik ben getrouwd in een polyamoreus huwelijk, d.w.z. een relatie aan kunnen gaan met meerdere personen, grenzeloos liefhebben... ik heb mijn man en ook een partner en verdeel mijn tijd tussen hen beiden en kids. ik voel diepe liefde voor beiden, en daar alles open en eerlijk gaat weten beide mannen het van elkaar en hebben er vrede mee.... dus het antwoord is ja...

Ja dat kan, zo heb je ook 2 ouders waar je je liefde over kunt delen of een paar broers of zussen. Dus het kan ook in een man-vrouw relatie kijk maar naar de overleden schilder Anton Heyboer. Of het in elke relatie ook kan zonder jaloezie, daar heb ik mijn twijfels over.

nee als je een relatie hebt en of je bent getrouwd is dat je enige romantische liefde heb je wel iemand met wie je dat deelt dan ga je vreemd

Jawel,Al is het vaak wel zo dat in een driedelige relatie de drie mensen wel allemaal van elkaar moeten houden. Ik heb eens op tv een stuk gezien wat hierover ging,op nederland een,de wandeling o.i.d.

tjonge ja wat een vraag, dat zou ik niet weten. maar zou t niet zo zijn dat dat bij de één wel kan en bij de ander niet, het lijkt me heel persoonlijk. ik denk haast dat het wel kan, zelfs tegelijkertijd. je kunt verschillende mensen leuk en aantrekkelijk vinden om verschillende redenen. die dan dus perfect bij elkaar aansluiten. alleen vinden die twee dat wel oke dat ze met zijn twee zijn... lijkt me een moeilijke en pijnlijke kwestie, iig voor één... ik zou het proberen te voorkomen áls ik het zou zien aankomen.

Helaas wel, heel lastig.

Ja natuurlijk kan dat wel. Liefde betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander; soms ook voor een dier, zaak of voorwerp. Het zou er slecht uit zien als je maar voor een persoon liefde kon voelen. Het gaat er natuurlijk altijd om wat de omstandigheden zijn en wat je er mee doet.

Dat kan zeker. Maar ik weet niet of die geliefden dat wel leuk vinden.

Echte ware liefde kun je niet vaak genoeg delen. Deze maatschappij kent een groot gebrek aan ware liefde en passie. Waarom moet je je verschuilen achter je gevoelens, en wil je in hokjes denken. Liefde is er om gedeeld te worden, onvoorwaardelijk en voor iedereen.

Ik kan antwoord geven uit ervaring: ja, dat kan. Uiteraard doe je daar alléén iets mee als de afspraken met je vaste partner daar ruimte voor bieden.

Dat is zeer wel mogelijk,maar dan doet zich in bijna alle gevallen het probleem voor, dat de andere (vaste) partner er niet mee instemt. Er zullen weinig liefdes zo onbaatzuchtig zij.dat er ruimte is voor meerdere partners.

Ja dit herken ik , heb die gevoelens altijd al gehad ! Een paar bekenden van mij hebben hetzelfde , een beetje het stille liefde gebeuren ! Zelf ben ik Single , maar er zijn ook getrouwden die zulke gevoelens hebben !

Omdat liefde en verliefdheid ook deels hormoongestuurd is (oxytocine) kan een mens voor meerdere mensen liefde voelen, ook romantische. Omdat echter de (vaste) partner dat (op dat moment misschien) niet heeft vergt het de nodige tact en zelfbeheersing om daar goed mee om te gaan. Mijn vrouw is jaren geleden verliefd geweest op een ander. Toen ze me dit eerlijk vertelde, heb ik begrip getoond. Dat alleen al heeft haar liefde voor mij weer aangewakkerd en de andere verliefdheid is opgehouden te bestaan. Je eigen houding is dus allesbepalend voor de afloop van een dergelijke situatie. Straf een ander dus niet voor wat je zelf ook kan overkomen. Je kunt er NIETS aan doen dat je verliefd wordt op een ander, je kunt er wel wat aan doen HOE je daarmee omgaat. Je kunt immers ook besluiten de nieuwe verliefdheid als constatering aan te nemen maar er verder niets mee te doen. Dan gaat het vanzelf over. Toegevoegd na 7 minuten: Door kwaad of jaloers te reageren kun je je geliefde recht in de armen van de andere verliefde te jagen, die heeft immers meer behoefte aan liefde dan aan afwijzing. Heel veel relatie gaan juist hierdoor kapot, gebrek aan begrip wordt dan uitgelegd als een tekort aan liefde, waarmee je alles wat je (samen) opgebouwd hebt kunt verliezen (oa. aan de advocaat). Met begrip en liefde kom je dan verder dan met jaloezie en boosheid. Liefde is een gunst, een geschenk wat zich niet laat afdwingen. Toegevoegd na 7 minuten: Door kwaad of jaloers te reageren kun je je geliefde recht in de armen van de andere verliefde te jagen, die heeft immers meer behoefte aan liefde dan aan afwijzing. Heel veel relatie gaan juist hierdoor kapot, gebrek aan begrip wordt dan uitgelegd als een tekort aan liefde, waarmee je alles wat je (samen) opgebouwd hebt kunt verliezen (oa. aan de advocaat). Met begrip en liefde kom je dan verder dan met jaloezie en boosheid. Liefde is een gunst, een geschenk wat zich niet laat afdwingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100