waarvan is het glas gemaakt dat je inslaat bij nood?

bij bijvoorbeeld een brandalarm of slang.
Is dit wel glas of gewoon dun plastic/kunststof ?
het splinterd toch ook niet en is niet scherp ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is getemperd glas.

Getemperd glas wordt ook wel hardglas of gehard glas genoemd.
Glas wordt getemperd zoals staal wordt gehard: het glas wordt tot tegen het smeltpunt verhit om dan bijzonder snel en gelijkmatig weer te worden afgekoeld. Door dit proces krijg je bij glasbreuk het beschermend korreleffect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is heel dun glas met een folielaagje zodat het glas niet splintert en je je niet verwond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel dun glas. Is gemaakt van zand, kalk, soda.