Waarom word er gezegd, verbeter de wereld begin bij jezelf?

Als ieder bij zichzelf zou verbeteren, hadden we dan een betere wereld?
Zou er dan minder haat en ellende zijn?
Hoe zou de wereld er dan uit zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

Met he gezegde wordt bedoeld dat je, als je denkt dat je de wereld moet verbeteren, er het best eerst voor kunt zorgen dat je zelf enigszins 'vrij van zonde' bent.

Je moet eerst zorgen dat je bij jezelf 'het kwaad wegneemt', alle slecht dingen verwijderd, voor je anderen op hun gebreken wijst/terechtwijst.

Niet per se mijn mening, maar wel wat er bedoeld wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat, als je jezelf verbetert, je de wereld automatisch ook een beetje verbetert.
13 jaar geleden
verbeteren is ook relatief, als ik mezelf verbeter, kan jij dat helemaal geen verbetering vinden, iedereen heeft weer een andere mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als we iedereen de wereld toewensen die we ons zelf toewensen dan zou die veel beter zijn want iedereen wenst zichzelf het beste toe
fremar
13 jaar geleden
Je moet natuurlijk zelf wel een goed voorbeeld geven als je zegt dat de wereld verbeterd zou moeten worden.